Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tragiczna statystyka szczecińskich ulic. Gdzie jest niebezpiecznie?

Marek Rudnicki
Ulica Duńska, gdzie do potrąceń, kolizji i wypadków potrafi dojść nawet dwa razy dziennie. W lutym na skrzyżowaniu z ulicą Złotowską doszło do tragicznego wypadku i śmierci kobiety
Ulica Duńska, gdzie do potrąceń, kolizji i wypadków potrafi dojść nawet dwa razy dziennie. W lutym na skrzyżowaniu z ulicą Złotowską doszło do tragicznego wypadku i śmierci kobiety Andrzej Szkocki
Śmierć na pasach. Już cztery osoby zginęły od początku roku w Szczecinie.

Przez cały ubiegły rok zginęło pięć osób, a tylko podczas dwóch miesięcy tego roku aż cztery. Rośnie liczba pijanych kierowców schwytanych przez policję. W 2015 roku zostało zatrzymanych ponad 1200.

Policjanci twierdzą otwarcie, że medialne kampanie przeciwko siadaniu za kierownicą po spożyciu alkoholu nic nie dają. Dziennie wystawiają z różnych przyczyn niemal 90 mandatów.

O poprawie bezpieczeństwa pieszych na posiedzeniu komisji ds. bezpieczeństwa rady miasta dyskutowali radni, policjanci i miejski urzędnik do spraw ruchu drogowego.

Niezainteresowani

Radni zaprosili prezydenckiego doradcę do spraw bezpieczeństwa, ale nie pojawił się. Podobnie, jak żaden z wiceprezydentów.

- Na tego typu spotkaniach powinni być obecni decydenci, jeśli nie prezydent, to jego zastępcy - ocenił brak osób odpowiedzialnych za miasto radny Jan Stopyra, długoletni prezydent Szczecina. - Odnoszę wrażenie, że jesteśmy na konferencji naukowej. Pogadamy sobie, rozejdziemy się i nic z tego nie wyniknie.

Najniebezpieczniejsze

Policjanci zwracają uwagę, że mamy coraz częściej do czynienia ze zjawiskiem potrąceń pieszych na pasach.

Zdaniem naczelnika ruchu drogowego, nadkomisarza Dariusza Zajdlewicza do wypadków dochodzi tam, gdzie powstają sklepy. Przykładem ul. Antosiewicza i stojące obok Netto czy ul. Stalmacha i funkcjonująca obok Biedronka.

Najniebezpieczniejsze przejścia dla pieszych: na ul. Duńskiej- Złotowskiej (śmierć poniosła tu niedawno starsza pani), al. Wyzwolenia (koło marketu Fala), 26 Kwietnia (bardzo często dochodzi tu do potrąceń), Bohaterów Warszawy (koło centrum handlowego Turzyn), Mickiewicza (koło ryneczku Pogodno), Stalmacha (wytarte i niewidoczne malowanie „zebry”), Koralowej (wytarte już oznakowanie poziome), Krygiera, gdzie powstaje osiedle, a niedawno mężczyzna poniósł śmierć.

Sprawcami są najczęściej osoby w wieku 60+. Zbyt mało jest w mieście „zebr” biało - czerwonych, które są lepiej widoczne (tylko 130 na 2326 czarno - białych), a także odblaskowych obwódek wokół znaków drogowych czy specjalnych znaczników przed przejściami.

- Bardzo dobrym rozwiązaniem są przejścia wyniesione ponad poziom jezdni, co zmusza kierowców do zwolnienia - mówił naczelnik Zajdlewicz.

Miasto planuje zmiany, ale budzące kontrowersje co do ich celowości. Przykładem znaczne zwężenia jezdni na rzecz rowerzystów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto