Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Torowa rewolucja: problemy z dostawą materiałów wpłynął na termin zakończenia prac?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Inwestycja rozpoczęła się w styczniu 2021 roku, całość prac na odcinku od Niebuszewa do placu Rodła ma zająć dwa lata. Sprawdzamy, co nowego dzieje się na placu budowy.

- Harmonogram jest na bieżąco aktualizowany. Były problemy związane z pandemią, teraz sytuacja geopolityczna powoduje utrudnienia w dostawie materiałach. Są przesunięcia na niektórych etapach, ale na ten moment w kontekście terminu końcowego nie ma żadnych zmian w umowie - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

Spis treści

ZOBACZ TEŻ:

Co zmieni się po Torowej Rewolucji w Szczecinie?

Pojazdy indywidualne nie będą mogły korzystać z pasów autobusowo - tramwajowych, co umożliwi nadanie priorytetu przejazdu komunikacji miejskiej. Powstaną nowe relacje tramwajowe na placu Rodła: od Placu Grunwaldzkiego w kierunku Placu Żołnierza Polskiego i od ul. Matejki w kierunku Niebuszewa. Na placu Żołnierza Polskiego będą nowe rozjazdy w relacji od Trasy Zamkowej w kierunku Placu Rodła, co w połączeniu tworzy tzw. pętlę uliczną, która w przypadku zdarzeń losowych (np. kolizja na torowisku, awaria tramwaju, autobusu, itp.) umożliwi funkcjonowanie komunikacji bez większych utrudnień.
Natomiast na ulicy Roosevelta zaprojektowano stanowiska odstawcze dla autobusów. Na skrzyżowaniach al. Wyzwolenia - Mazowiecka i Matejki - Mazowiecka - Roosevelta bezkolizyjne - z komunikacją indywidualną - wjazdy dla autobusów na torowiska tramwajowe. Na tych skrzyżowaniach zaprojektowano sygnalizacje świetlne.

Dworzec Niebuszewo w Szczecinie po nowemu

W ciągu ulicy Kołłątaja wyznaczone zostaną dodatkowo pasy rowerowe, torowisko tramwajowe zostanie wydzielone organizacją ruchu i przeznaczone do poruszania się po nim jedynie pojazdom komunikacji miejskiej oraz pojazdom uprzywilejowanym. Obok torowiska wyznaczone zostaną w ramach jezdni pasy rowerowe oraz stanowiska postojowe wzdłuż krawędzi jezdni dla samochodów osobowych. W rejonach skrzyżowań przekrój jezdni zostanie zawężony w celu skrócenia przejść dla pieszych.

Priorytet dla komunikacji i przystanki wiedeńskie

W ramach inwestycji zostanie nadany priorytet dla komunikacji miejskiej na całym wspomnianym odcinku, poprzez wykonanie pasów autobusowo-tramwajowych. Pasażerowie będą mogli korzystać z przystanków tzw. wiedeńskich (znanych już z ul. Arkońskiej), umożliwiających łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju.

Przypominamy, że w Szczecinie realizowane są jednocześnie dwa ogromne zadania związane z przebudową torowisk. Umowa na „Przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną od pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego — ul. Matejki — ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła)” to blisko 8 km toru pojedynczego w raz z infrastrukturą towarzyszącą za kwotę 174 429 663,24 zł. „Przebudowa torowiska z trakcją w ul.: Nabrzeże Wieleckie, Nowa, Dworcowa, Kolumba, Chmielewskiego, Smolańska, al. Powstańców Wlkp. z rozbudową pętli Pomorzany w Szczecinie” to projekt, dzięki któremu w ciągu dwóch lat wyremontowanych zostanie ponad 12 kilometrów toru pojedynczego, infrastruktura sieciowa chodniki, jezdnie oraz przystanki. Kontrakt na realizację zadania wartego 262 milionów złotych także podpisała firma ZUE.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto