Arkusze Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów są skonstruowane tak, aby sprawdzić, jak dzieci czytają, piszą, rozumieją, korzystają z informacji oraz wykorzystują wiedzę w praktyce.
To pomaga ocenić, czy uczniowie opanowali podstawowe umiejętności. Pozwala też nakreślić zadania, tak by już od czwartej klasy ukierunkować naukę dzieci: czy może potrzebują zajęć dodatkowych, wyrównawczych z jakiegoś przedmiotu.
W Szkole Podstawowej nr 63 w Szczecinie do testów przystąpiły dwie klasy. Punktualnie o godz. 9 rozpoczął się 40-minutowy test z języka polskiego. Potem dzieci miały 15-minutową przerwę, a po przerwie napisały 40-minutowy test z matematyki.
- Zadania były łatwe - uważa Julia Bilman, uczennica. - Trzeba było przeczytać tekst i odpowiedzieć na pytania. Do wyboru były cztery pytania i trzeba było wybrać jedną odpowiedź.
Jeden tekst był o zaćmieniu słońca, a drugi o przyjęciu w zamku wyprawianym przez króla.
- Język polski był łatwiejszy od matematyki - twierdzi Filip Bober. - Odpowiedzi na pytania do czytanki rozwiązuje się łatwiej niż zadania z matematyki.
W ubiegłym roku zadania na teście OBUT były trudne, w tym roku uczniowie uznali go za łatwy. Wszystko okaże się kiedy nauczyciele i uczniowie poznają wyniki w czerwcu. (mk)
Trwa okres lęgowy bocianów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?