- Łącznie do września przyszłego roku do zajezdni w al. Wojska Polskiego trafią 42 takie pojazdy - informuje Dariusz Wołoszczuk z urzędu miasta. - Co miesiąc do Szczecina transportowane mają być po cztery pojazdy, w ostatnim miesiącu dwa.
Tramwaj teraz zostanie przygotowany do eksploatacji, wykonany zostanie m.in. montaż kasowników, autokomputerów, tablic elektronicznych oraz wykonanie niezbędnych badań technicznych. Za kilka tygodni zacznie wozić pasażerów.
- Taką procedurę przejdzie każdy z zakupionych pojazdów - dodaje Dariusz Wołoszczuk.
Przegubowe Tatry są niemal identyczne jak te, które wcześniej zakupiły Tramwaje Szczecińskie. Te z nowej dostawy są jednak nieco młodsze od swoich poprzedników.
Wyprodukowane zostały w latach 1986 - 1989 a w latach 90. zostały unowocześnione przez Siemensa.
- Inwestycja ta pozwoli na wycofanie z eksploatacji niemal w całości tramwajów typu 105 N - podkreśla Dariusz Wołoszczuk. - W Szczecinie pozostaną jedynie zmodernizowane 105-tki oraz pojazdy typu Moderus Alfa.
Oprócz przegubowych tatr Tramwaje Szczecińskie eksploatują także 54 pojedyncze tatry T6A2D (kursują one najczęściej w dwuwagonowych składach). W latach 2007 i 2010 zostały kupione także od BVG.
Czytaj również: Budżet 2013: 43 mln zł mniej na remonty torowisk. Stracimy unijne pieniądze?
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?