Na większości odcinkach wykonano już podbudowę bitumiczną, gotowa jest też konstrukcja 2 wiaduktów nad obwodnicą - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
W ramach robót powstać mają czterech wiadukty: dwa na drodze DK13 i dwa na autostradzie A6.
Całą inwestycję podzielono na dwa etapy:
- Etap I– odcinek od ronda Hakena do węzła Siadło Górne. Na drodze powiatowej między Przecławiem a Ustowem powstanie węzeł drogowy Przecław. Droga na południe od miejscowości Przecław włączy się w obecny przebieg DK13 i poprowadzi dalej do autostrady A6 i drogi ekspresowej S3. Będzie to dwujezdniowa droga ruchu przyspieszonego z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.
Ten fragment obwodnicy ma umożliwić wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości Przecław i Warzymice, dzięki czemu mają skończyć się zatory drogowe na obecnym przebiegu DK13.
- Etap II – odcinek od węzła Siadło Górne do węzła Szczecin Zachód. To ma być przyszłości element Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6 i ma nieć połączenie z początkiem obwodnicy Kołbaskowa.
Pod koniec lipca br. GDDKiA złożyła wniosek o wydanie decyzji ZRID, czyli zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Po uzyskaniu decyzji odbędzie się przetarg.
- Realizacja obwodnicy Kołbaskowa musi być skoordynowana z realizacją II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic (w ramach tej inwestycji ma powstać nowy węzeł Szczecin Zachód, do którego obwodnica Kołbaskowa będzie się włączać) - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA.
Cała inwestycja powinna zostać oddana do ruchu przed końcem 2023 roku.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?