Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szybki tramwaj powinien mieć dwie niezależne trasy?

Marek Jaszczyński
Sebastian Wołosz
Trasa drugiego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju powinna posiadać rozwidlenie - twierdzą mieszkańcy. Urząd Miasta rozważa taki wariant

Do tej pory mówiło się o tym, że docelowo trasa SST ma kończyć się w Kijewie. Etap II ma objąć przebudowę ul. Lnianej, Handlowej, Dąbskiej, budowę wiaduktów nad torami, tuneli i kładek dla pieszych oraz budowę trasy tramwajowej od pętli "Turkusowa" do pętli "Kijewo". Jednak główny zarzut jest taki, że trasa SST nie jest przemyœlana, ponieważ nie przebiega przez największe i najbardziej zaludnione osiedla. Jest szansa na zmiany.

- W budżecie na przyszły rok znajdą się śœrodki na opracowanie koncepcji przebiegu II etapu - mówi Łukasz Kolasa ze szczecińskiego magistratu. - Projektanci pochylą się nad rozwidleniem przyszłej linii, która według wielu głosów powinna "wjechać" w osiedla, a nie przebiegać tylko po ich obrzeżu. Na podstawie tego opracowania będą zapadały kolejne decyzje.

Na łamach "Głosu" przedstawiliœmy już jeden z takich pomysłów. Za tymczasową pętlą przy ul. Turkusowej linia powinna się rozwidlać na dwie niezależne trasy. Jedna powinna wjeżdżać do osiedla Słonecznego, żeby przystanki tramwajowe były w pobliżu obecnych przystanków autobusów pospiesznych, bo jeden autobus jedzie ul. Jasną i Przelotową, a inny Łubinową. Dzięki temu obsługują praktycznie całe osiedle. Z kolei druga nitka SST zbierałaby pasażerów z osiedla Bukowego.

Pomysł rozwidlenia trasy pojawił się także wœród ubiegłorocznych propozycji Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego.

- Jedna z nitek odbije na północ w stosunku do pierwotnych planów i przebiegać będzie przez œśrodek osiedla Słonecznego i Majowego - opisywał Krzysztof WoŸniak, który zgłosił to zdanie do SBO 2015. - Druga nitka z kolei na południe przecinając osiedle Bukowe i dalej osiedle Nad Rudzianką. Natomiast pętla na osiedlu Kijewo powinna być zlokalizowana bliżej ulicy Zwierzynieckiej.

Póki co szanse na realizację SST są dalekie.

- Budowa II etapu SST znajduje się na liœcie rezerwowej projektów wspieranych w krajowym Programie Operacyjnym Infrastruktura i śŒrodowisko na lata 2014-2020. Wartoœć szacowana jest na 250 mln zł - informuje Łukasz Kolasa.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto