Zobacz zdjęcia planów Szybkiego Tramwaju nadesłane z konferencji prasowej dzięki aplikacji MoDO
W ramach pierwszego etapu zostanie wybudowana dwutorowa linia tramwajowa, która połączy Basen Górniczy z pętlą przy ulicy Turkusowej. Koszt prac wyniesie 65, 8 mln euro. Cała inwestycja pochłonie 700 mln złotych.
Budowa tego odcinka będzie podzielona na trzy części. Pierwsza obejmie przebudowę ulicy Hangarowej, następnie przyjdzie czas na modernizację ulic: Batalionów Chłopskich i Gryfińskiej, wreszcie budowa samej linii.
Powstanie linia o długości niemal 4 kilometrów. Projekt rozpisano na lata 2007 – 2013. Jednym z jego elementów jest przebudowa ulicy Sikorskiego. Gotowe są również pozwolenia na budowę.
Co nas jeszcze czeka?
- Planujemy zakup 30 zestawów niskopodłogowych – wyjaśnia Beniamin Chochulski, zastępca prezydenta Szczecina. - Przebudowę i modernizację torowisk, w ten sposób niskopodłogowe będą mogły kursować do pętli na Gumieńcach, Pomorzanach , Krzekowie i Potulickiej, docelowo również w kierunku jeziora Głębokie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to pierwsze przetargi będą mogły być rozpisane w drugiej połowie 2009 roku.
Zobacz też:
Czy szybki tramwaj jest potrzebny?Kolejny etap budowy linii na Prawobrzeżu będzie wiódł od Turkusowej przez Lnianą – Handlową – Dąbską aż do pętli na Kijewie.
Nie brak jednak obaw.
- Problem może być z zakupem taboru, bo inne miasta też czekają w kolejce – dodaje Chochulski.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej na www.mmszczecin.plZobacz też, jak w najbliższych latach
Szczecin zainwestuje w transport publiczny?Czytaj też:
Szczecin: 700 milionów na szybki tramwaj
**
Plany powstania szybkiego tramwaju
**
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?