Dziura została rozkopana, okazało się że tunele są drewnianej konstrukcji, praktycznie niespotykanej w Szczecinie (wyj. w opłakanym stanie koniec tunelu w ślimaku w Lasku Arkońskim). Przyznam, że te pale drewniane były bardzo masywne, a każde połączenie bardzo precyzyjnie docięte i złożone. Na pewno nie wyglądało to na jakaś prowizoryczna robotę.
Saperzy zbadali podziemia i ogłoszono przetarg na zasypanie, wypełnienie tuneli by sytuacja więcej się nie powtórzyła. Wygrała go firma "J. Rosiek & D. Sobczyński s. c." i zgodziła się za jedyne 886.756,94 :)) złotych brutto zasypać znalezisko.
Bacznie obserwowałem prace prowadzone tam przez tą firmę, która ostro wzięłą się do roboty zrywając asfalt i burząc łychą koparki podziemną konstrukcje.(Osobiście bardzo mnie interesowało gdzie te tunele prowadza).Wyryli może ze 100 m asfaltu zasypując wszystko piaskiem i ubijając, utwardzając. I w gruncie rzeczy nie miałbym do tej wykonanej pracy żadnych zastrzeżeń, gdyby nie fakt, że po tych 100 m przestali.
Dlaczego? Tunel, który szedł od początku w linii prostej, potem się rozdzielał, jedna odnoga prowadziła na drugą stronę ulicy, przecinała tory tramwajowe (nie wiem co było dalej, bo na tym rozwidleniu tuneli zakończyli prace). Druga zaś wiodła dalej prosto(tu też zaprzestali). Dlaczego?
Asfalt ładnie wylany, a po dziurze ani śladu. Ale co z resztą tuneli? Czy ten przetarg ogłoszony był tylko na zniwelowanie tych paru metrów czy też całego "obiektu"? Nie wiem i być może nigdy się już nie dowiemy (bo już przecież sprawa powinna ucichnąć-asfalt wylany-wszystko gotowe) Chyba, że znowu jakiś Tir się zgubi. Jedno jest pewne,były to dobrze i szybko zarobione pieniążki... Znowu.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?