Sonia Mrzygłocka
Na stronie internetowej znajdują się ścieżki rowerowe i trasy, po których nie poruszają się pojazdy silnikowe, a także ulice, po których rowerzyści mogą swobodnie jeździć. Jasnozielone linie wyznaczają drogi rowerowe i wydzielone pasy dla rowerów, a przerywane zielone linie to drogi przyjazne dla rowerzystów. Obliczony czas dojazdu uwzględnia prędkość poruszania się na rowerze, rodzaj nawierzchni oraz różnice wzniesień.
Pracownicy Google zwracają uwagę na to, że trasy w większości powstały na podstawie informacji, które zostały dostarczone przez użytkowników, którzy korzystają z Kreatora Map. Dlatego też na stronie wyświetla się komunikat, który zawiera informację, że program do wyznaczania trasy jest wersją próbną. Właściciele serwisu apelują także o zachowanie ostrożności, ponieważ trasa może zawierać ulice nieprzystosowane do jazdy na rowerze.
- Sprawdzałem już te mapy, ale nie wiem czy jej tworzeniem zajmował się automat czy człowiek - mówi Bartosz Skórzewski ze Stowarzyszenia Rowerowy Szczecin. - Wyznaczone drogi nie pokrywają się z rzeczywistością, na przykład w miejscu gdzie stoi Teatr Letni musielibyśmy się poruszać między krzesełkami. Nie wiem czy jest sens konstruowania takich map w mieście, w którym nie ma nawet tras łączących jakiekolwiek osiedle z centrum. Może sprawdza się to w większych aglomeracjach, w których kultura jazdy jest zupełnie inna. Myślę, że na razie w Szczecinie nie jest to potrzebne.
Wyznaczanie tras rowerowych działa też w wersji mobilnej, także rowerzyście, którzy posiadają smartfony, mogą wyznaczać sobie drogę przejazdu na bieżąco.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?