Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szczeciński Szybki Tramwaj. Jak wygląda przejazd? [wideo]

Małgorzata Klimczak
Andrzej Szkocki
Szczeciński Szybki Tramwaj po raz pierwszy wyruszył na trasę w sobotę rano. Pomimo awarii, pasażerowie są zadowoleni.

Pierwszy dzień dla Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju był pechowy. W sobotę około godz. 10 dwa tramwaje złamały pantografy. "Ósemka" zatrzymała się na ul. Jaśminowej, a "Dwójka" na Basenie Górniczym, ruch w stronę prawobrzeża był zablokowany. Część osób, które chciały wsiąść na początkowych stacjach, była odsyłana przez pracowników Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego na najbliższe przystanki autobusowe.

- Szybki tramwaj to dobra inwestycja, usterki na początku mogą się zdarzyć, ale ta sytuacja pokazuje, że tramwaj nie może być jedynym środkiem lokomocji, który będzie dojeżdżał z prawobrzeża do centrum. Muszą zostać autobusy pospieszne - mówi Jarosław Knut, mieszkaniec prawobrzeża.

Ci, którzy nie mogli wsiąść na ul. Turkusowej czy Jaśminowej, musieli pójść na najbliższy przystanek. I tu zrobiło się zamieszanie, bo wraz z wprowadzeniem szybkiego tramwaju, zmienione zostały trasy niektórych autobusów i doszły nowe linie. Nie wszyscy wiedzieli jak jechać. W Zdrojach na rondzie Ułanów Podolskich nie ma już linii 65, bo ona dojeżdża z Bukowego do pętli na Turkusowej.

W końcu większość osób wsiadła autobus linii B, rezygnując z przejażdżki tramwajem. Tramwaje dojeżdżały do Basenu Górniczego i tam zawracały, ale o godz. 12 okazało się, że sieć trakcyjna wisi zbyt nisko i przez dwie godziny naprawiano usterkę. Po godz. 14 linie 2 i 8 zaczęły znowu kursować do ul. Turkusowej, a linia 7 - do Basenu Górniczego.

Basen Górniczy z nowoczesnymi peronami i zadaszeniem oraz rozwijające szybkość swingi robiły jednak wrażenie. Sporo osób chciało zobaczyć jak to wszystko wygląda.

- Ja wybrałam się na przejażdżkę z dziećmi, trochę z ciekawości, a trochę dla przyjemności i rozrywki, żeby dzieci miały frajdę - mówi Agnieszka Wiązek. - Wszystko wygląda fajnie, ale niewiele zmienia dla pasażerów, którzy nie mieszkają w Zdrojach. Będę przekonana do tej inwestycji, jeśli tramwaj zostanie przedłużony przynajmniej na Słoneczne.

Budowa SST trwała ponad dwa lata. W tym czasie powstało osiem kilometrów nowych torów, a także przystanki, kładki i estakady. Koszt inwestycji to 190 mln zł.

od 7 lat
Wideo

Jakie są wczesne objawy boreliozy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto