Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szczeciński Szybki Tramwaj. Jak przebiegnie jego trasa?

Marek Jaszczyński
Uczestnicy spotkania mogli zadawać pytania, przedstawiać propozycje i zgłaszać swoje wnioski. Podstawą dyskusji było studium korytarzowe z siedmioma wariantami przebiegu trasy.

Wczoraj odbyły się konsultacje społeczne w ważnym szczególnie dla mieszkańców prawobrzeża temacie. Debatowano na temat "Koncepcji Przebiegu Drugiego Etapu Szybkiego Tramwaju". Niestety spotkanie w sali sesyjnej było słabe - pod względem frekwencji.

Największe uznanie zdobyły dwa warianty z siedmiu, czyli wariant 3 (linia o długości 5 km) od pętli Turkusowa do pętli przy ulicy Niedźwiedziej przez Łubinową, wzdłuż Struga oraz wariant nr 7 (2,4 km) z Turkusowej na osiedle Bukowe.

Główny zarzut wobec spotkania to niewielkie zainteresowanie ze strony mieszkańców.

"Na podstawie tych "konsultacji" miasto podejmie decyzję, którędy zrealizuje przebieg linii za pięćdziesiąt milionów. Tu, jak nigdzie indziej, sprawdza się zasada "one vote can change".

Niska frekwencja powoduje, że trudno traktować tego typu spotkania w sposób wiążący. Niestety." - napisał na FB.com Marek Duklanowski, radny PiS, który uczestniczył w konsultacjach.

"Tramwaj powinien dojechać do pętli na Słonecznym i rozgałęzić się tu na Majowe i Bukowe. Tylko wtedy ta inwestycja będzie miała sens i będzie obsługiwała znaczną część Prawobrzeża. Warianty zaprezentowane przez Urząd Miasta (kończące się np. na pętli przy Słonecznym lub przy lasku w Kijewie lub omijające Słoneczne, Majowe i Bukowe) są niewystarczające" - uważa Wojciech Dorżynkiewicz, radny klubu PO.

W ramach przeprowadzonego studium korytarzowego zbadano 7 wariantów przebiegu drugiego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

Wyznaczając korytarze i projektując lokalizację torowiska w pasie drogowym uwzględniono następujące uwarunkowania ogólne:

- potrzeby transportowe mieszkańców poszczególnych rejonów komunikacyjnych miasta Szczecin;
wymagania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;

- ograniczenia związane z dostępnością terenu;

- konieczność minimalizowania wpływu planowanej inwestycji na ograniczenie przepustowości układu drogowego;

- konieczność minimalizowania negatywnego wpływu na środowisko.

Warianty przebiegu trasy znajdują się w galerii zdjęć (wraz z opisami).

Wideo: archiwum

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto