Najwyższą ofertę zgłosił Bilfinger Berger SA, w konsorcjum z ZUE Kraków, które wyceniło wykonanie inwestycji na 296 693 429,79 zł.
Kolejny chętny to hiszpańska Aldesa Constructiones Madrid, która zaproponowała 186.869.925,47 zł.
Wśród chętnych jest także Energopol z ofertą 181.986.907 zł.
Najmniej za wybudowanie SST, bo 165.804.008,27 zł żąda konsorcjum MyToll Sp. z o.o. i Strabag Sp z o.o.
Na budowę pierwszego odcinka SST miasto przewidziało 215 202 000 zł.
Kwota jaką miasto planowało wydać na inwestycję wynosi 215 202 000 zł.
W tej chwili komisja przetargowa rozpoczęła ocenę złożonych do przetargu ofert.
- Budowa pierwszego etapu SST zakłada budowę czterokilometrowej bezkolizyjnej trasy tramwaju pomiędzy Basenem Górniczym a pętlą w rejonie ul. Turkusowej - informuje - Dariusz Wołoszczuk z urzędu miasta. - W rzeczywistości będzie to przedłużenie linii tramwajowej z centrum na Osiedle Słoneczne i rejon szpitala w Zdrojach.
Po pokonaniu pętli na Basenie Górniczym tramwaj będzie jechał pomiędzy mostami drogowymi przeprawy przez Regalicę. Specjalnie na potrzeby przyszłej SST w ramach budowy Mostu Pionierów pomiędzy jezdniami wyjazdowymi z miasta a wyjazdowymi za ok. 80 milionów złotych wybudowany został most tramwajowy.
Po zjeździe z Mostu Pionierów za skrzyżowaniem z ul. Leszczynową tramwaj skręci w prawo w kierunku Zdrojów i będzie jechał równolegle do ul. Winogronowej, następnie przetnie ul. Batalionów Chłopskich i po przejechaniu pod wiaduktem kolejowym zawróci na pętli w rejonie ul. Turkusowej.
Trasa częściowo będzie przebiegała w specjalnej rynnie.
- Cała trasa SST pomyślana jest w taki sposób, by podróż odbywała się jak najkrócej - pomiędzy Basenem Górniczy a pętlą tymczasową przy ul. Turkusowej nie będzie żadnych skrzyżowań, które powodowałyby spowolnienie ruchu - dodaje Dariusz Wołoszczuk. - Ma sprawić to, że podróż tramwajem z lewo na prawobrzeże (oraz w kierunku przeciwnym) będzie szybsza.
Miasto aplikuje o dofinansowanie inwestycji ze środków Unii Europejskiej. Wniosek jest obecnie oceniany w Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Projekt Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju z 2009 roku
Szczeciński Szybki Tramwaj. Czytaj więcej:
Willa Grueneberga już nie stoi na przeszkodzie budowie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Błędy mieszkańców, błędy miasta
- Szczecin: Szybki tramwaj wystartuje w tym roku [prezentacja]
- Pożegnamy się z szybkim tramwajem? To może powinniśmy pożegnać się i z prezydentem?
- Mieszkańcy mogą zostać w Willi Grueneberga
- Szczecin: Szybki tramwaj nabiera rozpędu, ale...
- Przełom w sprawie budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Przesuną willę Grüneberga
- Willa Grüneberga ocalona. Szczeciński Szybki Tramwaj też
- Stanęli w obronie domu Grueneberga (foto+wideo)
- Remont torowiska przy Bramie Portowej. Jest trzech chętnych na wykonanie prac
- Wielkie inwestycje w tramwaje, czy niezbędne minimum? Druga strona medalu [komentarz]
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?