MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Szczeciński Szybki Tramwaj. Cztery firmy chętne do budowy

Redakcja MM
Redakcja MM
Na budowę Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju wpłynęły cztery ...
Na budowę Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju wpłynęły cztery ... Redakcja MM
Na budowę Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju wpłynęły cztery oferty. Najniższa wynosi prawie 166 mln zł.

Najwyższą ofertę zgłosił Bilfinger Berger SA, w konsorcjum z ZUE Kraków, które wyceniło wykonanie inwestycji na 296 693 429,79 zł.

Kolejny chętny to hiszpańska Aldesa Constructiones Madrid, która zaproponowała 186.869.925,47 zł.

Wśród chętnych jest także Energopol z ofertą 181.986.907 zł.

Najmniej za wybudowanie SST, bo 165.804.008,27 zł żąda konsorcjum MyToll Sp. z o.o. i Strabag Sp z o.o.

Na budowę pierwszego odcinka SST miasto przewidziało  215 202 000 zł.

Kwota jaką miasto planowało wydać na inwestycję wynosi 215 202 000 zł.

W tej chwili komisja przetargowa rozpoczęła ocenę złożonych do przetargu ofert.

- Budowa pierwszego etapu SST zakłada budowę czterokilometrowej bezkolizyjnej trasy tramwaju pomiędzy Basenem Górniczym a pętlą w rejonie ul. Turkusowej - informuje - Dariusz Wołoszczuk z urzędu miasta. - W rzeczywistości będzie to przedłużenie linii tramwajowej z centrum na Osiedle Słoneczne i rejon szpitala w Zdrojach.

Po pokonaniu pętli na Basenie Górniczym tramwaj będzie jechał pomiędzy mostami drogowymi przeprawy przez Regalicę. Specjalnie na potrzeby przyszłej SST w ramach budowy Mostu Pionierów pomiędzy jezdniami wyjazdowymi z miasta a wyjazdowymi za ok. 80 milionów złotych wybudowany został most tramwajowy.

Po zjeździe z Mostu Pionierów za skrzyżowaniem z ul. Leszczynową tramwaj skręci w prawo w kierunku Zdrojów i będzie jechał równolegle do ul. Winogronowej, następnie przetnie ul. Batalionów Chłopskich i po przejechaniu pod wiaduktem kolejowym zawróci na pętli w rejonie ul. Turkusowej.

Trasa częściowo będzie przebiegała w specjalnej rynnie.

- Cała trasa SST pomyślana jest w taki sposób, by podróż odbywała się jak najkrócej -  pomiędzy Basenem Górniczy a pętlą tymczasową przy ul. Turkusowej nie będzie żadnych skrzyżowań, które powodowałyby spowolnienie ruchu - dodaje Dariusz Wołoszczuk. - Ma sprawić to, że podróż tramwajem z lewo na prawobrzeże (oraz w kierunku przeciwnym) będzie szybsza.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto