Marek Jaszczyński
[email protected]
- Wszystkie cztery oferty są ważne, ale zdecydowała cena, najtańsza jest oferta Enigmy - mówi Daniel Bochiński ze spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne. - Jeżeli nie będzie protestów ze strony innych uczestników to umowę możemy podpisać w ciągu 10 dni.
Firma istnieje od 1993 roku, wśród jej największych osiągnięć są wdrożenia systemów informatycznych, ale na stronie internetowej firmy próżno znaleźć system rowerowy. Swoje usługi wyceniła na 2 mln 337 tysięcy złotych.
Jednak to nie oznacza, że nie ma doświadczenia.
- W tym przypadku wystąpiło dwóch oferentów, firma Enigma jako pełnomocnik wrocławskiej Sharing Union - wyjaśnia Bochiński.
Spółka SU jest znana w branży rowerowej, stoi za nią Bogusław Kołodziejczyk, który wcześniej zakładał Nextbike Polska, czyli niemieckiego operatora systemów bezobsługowych wypożyczalni rowerów miejskich. Teraz SU idzie krok naprzód i chce uruchomić wypożyczalnie samochodów elektrycznych we Wrocławiu.
Pozostali chętni na uruchomienie SRM to BikeU sp. z o.o. także ze stolicy, który zaoferował cenę 2 mln 690 tysięcy zł. Firma jest licencjobiorcą francuskiego systemu bezobsługowych wypożyczalni rowerów "Smoove". BikeU wiosną tego roku ma uruchomić w Toruniu 12 punktów ze 120 rowerami za 1,2 mln złotych.
- Na razie ma mamy realizacji w Polsce - mówi Marcin Jeż z BikeU. - Wygraliśmy przetarg w Lublinie, startowaliśmy w Toruniu, czekamy na wynik w Bielsku - Białej. Teraz przyszedł czas na Szczecin.
Trzeci chętny do SRM to spółka Parxis z Warszawy, która zajmuje się wdrażaniem miejskich projektów infrastrukturalnych. Zaoferowała wdrożenie SRM za ponad 5 mln 148 tysięcy zł. Na swoim koncie ma systemy parkingowe i biletowe. Wśród jej klientów była też Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie.
Czwarty oferent to Nextbike Polska z Wrocławia, który wycenił system rowerowy na ponad 2 mln 797 tysięcy zł. Firma jest operatorem podobnych systemów działających m. in. we Wrocławiu, Poznaniu, Warszawie i Opolu.
Biorąc pod uwagę optymistyczny wariant - czyli brak odwołań od wyników przetargu to wykonawca ma 90 dni na wykonanie zadania. To oznacza, że systemów mógłby ruszyć w czerwcu - lipcu tego roku.
Miejmy nadzieję, że w Szczecinie nie pwotórzy się sytuacja z Torunia, gdzie Rower Miejski miał pierwotnie ruszyć już w minione wakacje. Skończyło się na licznych odwołaniach.
Szczeciński Rower Miejski:
Cztery firmy chcą budować Szczeciński Rower Miejski
Szczeciński Rower Miejski. Ile będzie kosztowało wypożyczenie i gdzie powstaną stacje [MAPA]
Szczeciński Rower Miejski: Jeszcze dwa dni na zgłaszanie propozycji [prezentacja]
Dyskusja o Szczecińskim Rowerze Miejskim. System budzi pewne obawy
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?