Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szczeciński Rower Miejski kończy sezon i znika na zimę

Bogna Skarul
Bogna Skarul
410 tys. wypożyczeń - to wynik Bike_S w sezonie 2019. W poprzednich latach liczba wypożyczeń wynosiła ok. 0,5 mln. Najlepszy wynik Bike_S zanotował w 2016 roku - 565 tys. W sobotę rowery miejskie znikają z ulic Szczecina, powrócą 1 marca 2020 roku.

Rower w Szczecinie nie jest już jedyną alternatywą dla samochodu czy masowej komunikacji publicznej. Pojawiły się elektryczne skutery i hulajnogi.

- To cieszy, bo coraz więcej szczecinian i turystów korzysta z bezemisyjnych sposobów przemieszczania się - mówi Wojciech Jachim, rzecznik NiOL i opowiada jak to na facebookowym profilu Bike_S pod postem zapowiadającym finisz sezonu jeden z internautów napisał: „Rower miejski się kończy. Nadeszła epoka elektrycznych hulajnóg. Ludzkość zmierza ku samounicestwieniu. Zdrowy Ruch, zastąpiono bezczynnością.”

ZOBACZ TEŻ:

W rowerze miejskim pękły widełki. Ranny cyklista trafił do szpitala

- Z radością witamy każdą formę transportu bezemisyjnego, ale wiadomość o śmierci komunikacji rowerowej jest mocno przesadzona - zaznacza rzecznik.

Podaje też statystyki. W tym roku największą popularnością Bike_S cieszył się w czerwcu (blisko 70 tys. wypożyczeń). Czerwiec był też najlepszy w 2017 roku (79,7 tys.). Rok temu i w 2015 wygrywał maj (79 tys. i 84,8 tys.). Z kolei w latach 2014 i 2016 górą był wrzesień (odpowiednio 78 i 108,5 tys.).

Od początki istnienia, czyli od 21 sierpnia 2014 roku szczecinianie i odwiedzający nasze miasto goście podróżowali rowerami miejskimi 2,74 mln razy. Pierwsze rowery miejskie wyjechały na ulice Szczecina 21 sierpnia 2014 roku.

Stacje są rozmieszczone co kilkaset metrów w śródmieściu, jak również na Prawobrzeżu. Obecnie Bike_S składa się z 87 stacji (58 Lewobrzeże, 29 Prawobrzeże) i 742 rowerów. Liczba użytkowników w stosunku do roku ubiegłego zwiększyła się o ponad 5 tys. i wynosi obecnie 47,6 tys.

ZOBACZ TEŻ:

- Choć zgłaszają się do nas szczecinianie, którzy postulują postawienie nowych stacji rowerowych w mieście (np. Głębokie, Warszewo), to my w przyszłym roku nie planujemy wybudowania nowych stacji - mówi Wojciech Jachim i od razu tłumaczy dlaczego. - Nasz system roweru miejskiego w Szczecinie ma już sześć lat. Najwyższy czas, aby pomyśleć o zmianach, tym bardziej, że są możliwości. Może nie w przyszłym roku, ale w kolejnych latach zamierzamy zmienić cały system i wprowadzić w mieście rowery 4. generacji z własnym terminalem, coś podobnego do tego, jak w tej chwili w Szczecinie działają hulajnogi. W tym nowym systemie nie ma więc potrzeby budowania kolejnych stacji rowerowych, stąd nasz brak aktywności na tym polu w przyszłym roku - twierdzi i od razu zastrzega, że jednoznacznie nie jest w stanie powiedzieć, kiedy na ulice Szczecina wyjadą rowery z własnymi terminalami.

ZOBACZ TEŻ:

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto