Obszerne artykuły z opisem miejsca i zdjęciami pojawiały się w tytułach dotyczących architektury, designu, life stylu, ekologii i komunikacji. O szczecińskim Domu Jutra można przeczytać m.in. w amerykańskim Design Taxi, francuskim Fubiz i LilyPop, brazylijskim Case e Jardin, izraelskim Good Design, tureckim Campaign, chińskim Shopping Design, a także portalach czeskich i słowackich. Przede wszystkim doceniono wyjątkowość projektu, jego walory edukacyjne i społeczne. Łącznie w prasie zagranicznej pojawiło się kilkadziesiąt artykułów wspominających Szczecin, a progi Domu Jutra odwiedziło już sporo zagranicznych turystów.
ZOBACZ TEŻ:
Zanim jednak projekt wystartował, przedstawiciele skandynawskiej firmy długo badali charakter miasta. Projekt, który miał poprzedzać otwarcie sklepu, miał wpisywać się w strategię Floating Garden, ale także specyfikę naszego miasta i charakter jego mieszkańców. Ikea zleciła szereg badań, w trakcie których okazało się, że Szczecin jest postępowym, europejskim i zorientowanym ekologicznie miastem. To miasto ludzi różnych regionów i kultur, a bliskość granicy sprawia, że mieszkańcy odczuwają potrzebę integracji z sąsiadami i są ich ciekawi. Mieszkańcy Szczecina cenią sobie prostotę i work-life balance, doceniają naturę, dostęp do zasobów przyrody stanowi ich dumę, a jej bliskość traktują jako unikalną cechę miasta.
- Szacunek dla natury, świadome patrzenie w przyszłość i zrównoważony rozwój to coś, co łączy Szczecin i markę IKEA. To dlatego od samego początku wiadomo było, że projekt dedykowany miastu Szczecin będzie obracał się wokół tematyki przyszłości, domu i ekologii, a także życia w zgodzie z naturą. Marka IKEA nigdy wcześniej nie realizowała podobnego projektu - podkreślają przedstawiciele Ikea Domu Jutra.
Projekt od samego początku powstawał przy udziale mieszkańców Szczecina. Na rok przed otwarciem inicjatywy w sieci pojawiły się anonimowe ankiety, w których szczecinianie mogli się wypowiedzieć na temat kilku zaprezentowanych pomysłów i przekazać własne sugestie. Odpowiadając nie wiedzieli, że komentują projekt, który będzie dotyczył szwedzkiej marki.
- Ostateczna wersja koncepcji Domu Jutra powstała zatem na bazie opinii mieszkańców – to oni wskazywali na wątki szczególnie dla nich ważne, komentowali co dla nich w tego typu projekcie byłoby kluczowe, a co zbędne. W ten sposób powstał IKEA Dom Jutra, nowatorski projekt, dedykowany Szczecinowi, stworzony przez IKEA wraz z mieszkańcami, ale także w ścisłym porozumieniu z władzami miasta - czytamy na oficjalnej stronie internetowej projektu.
IKEA Dom Jutra działa już dwa miesiące i jest miejscem inspiracji, spotkań i warsztatów. Te ostatnie prowadzone są przez mieszkańców dla mieszkańców – m.in. z produkowania własnych, ekologicznych kosmetyków, środków czyszczących, nadawania nowego życia starym produktom, czy też gotowania zero waste. W Domu Jutra cyklicznie odbywają się też prelekcje i spotkania poświęcone życiu w zgodzie z naturą i oszczędzaniu zasobów naszej planety. A już we wrześniu ruszy nowy, duży projekt, czyli inicjatywa na rzecz przyszłości bez odpadów.
ZOBACZ TEŻ:
ZOBACZ TAKŻE:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?