SKM ma być uruchomiona do 2022 roku. Cała inwestycja ma kosztować ponad 735 mln zł. W ramach inwestycji ma m.in. zostać zmodernizowana linia kolejowa nr 406 do Polic. Tymczasem według eksperta sens realizacji tego wielkiego przedsięwzięcia stoi pod znakiem zapytania. Dlaczego? Bo może zabraknąć pasażerów.
- Na zlecenie gminy Police wykonałem analizę korzyści i strat jakie niesie wyznaczenie dwóch przystanków SKM na obszarze gminy Police. SKM ma kursować w dwóch interwałach czasu co 30 minut a tak co godzinę - mówi profesor Wojciech Bąkowski z Uniwersytetu Szczecińskiego. - Obecnie mieszkańcy co 5 minut od godz. 4 rano do godz. 23 mogą po 37 minutach dojechać do placu Rodła. Tam jest centrum miasta. Mogą przesiadać się na tramwaje i autobusy. Jadąc SKM muszą mieć zawsze dwie przesiadki. Raz dojazd z Polic do przystanku SKM a drugi raz z któregoś przystanku (największy to Niebuszewo). Drugi problem to wyraźny spadek popytu do 2026 roku zarówno po stronie Polic i Szczecina. Obecnie cały czas spada liczba przewożonych pasażerów w całym Szczecińskim Obszarze Metropolitalnym zarówno w przewozach autobusowych, jak i głównie kolejowych.
Szczecińska Kolej Metropolitalna. Czytaj więcej:
Kolejny krok ku Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
Szczecińska Kolej Metropolitalna ruszy najpóźniej w 2021 roku
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?