Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szczecińska Kolej Metropolitalna ma spore opóźnienia. Prezydent Szczecina proponuje "okrągły stół"

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Piotr Krzystek, prezydent Szczecina zaprosił przedstawicieli PKP PLK SA, Trakcji SA oraz samorządów uczestniczących w projekcie budowy SKM do spotkania przy okrągłym stole. Ma ono doprowadzić do szybkiego i efektywnego zakończenia sporów i podjęcia prac przy budowie SKM.

Co z SKM? "Czas kończyć spory"

- Okrągły stół w sprawie budowy SKM - to moja propozycja skierowana do wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego. Na nasze ostatnie pismo, swoją odpowiedź przysłała firma Trakcja. To strategiczna inwestycja dla miasta i regionu. Czas kończyć spory i jak najszybciej doprowadzić do kontynuacji budowy - komentuje Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.

Celem spotkania, które zaplanowano na 7 kwietnia jest wypracowanie wspólnych decyzji i harmonogramu działań naprawczych, które zagwarantują realizację budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Zdaniem prezydenta Krzystka niezbędne jest podjęcie zdecydowanych działań i pełne zaangażowanie ze strony partnerów i wykonawców.

SKM. Jest spore opóźnienie

Resort infrastruktury przyznał, że kontrakt związany z realizacją Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej ma spore opóźnienia. Uruchomienie pociągów na modernizowanych liniach, m.in. na odcinku linii kolejowej nr 406 Szczecin - Police nie nastąpi w 2022 roku.

ZOBACZ TEŻ:

Już wcześniej do prezesa zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe trafił list ze Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Członkowie SSOM ostrzegają, że narastające opóźnienie w pracach nad SKM spowodują poważne zagrożenie dla realizacji projektu w terminach zgodnych z podpisaną umową o dofinansowanie.

- Wnosimy o podjęcie działań celem wdrożenia programu naprawczego, określenia realnego harmonogramu robót, wdrożenia procedur intensyfikujący w pracę wykonawcy na placach budowy. Brak tych działań skutkować będzie zagrożeniem ukończenia realizacji projektu w tej perspektywie finansowej czy do końca 2023 roku. Za to odpowiedzialność poniesie nie tylko PKP Polskie Linie Kolejowe, lecz wszyscy uczestnicy projektu, a w efekcie mieszkańcy metropolii szczecińskiej, beneficjenci zadania - czytamy w liście.

Pół roku opóźnienia

We wrześniu 2020 roku pytaliśmy inwestora o długą przerwę w pracach nad SKM. PKP PLK przyznały wówczas, że opóźnienie w pracach na stacji Gryfino i na odcinku między Szczecinem Głównym a przystankiem Szczecin Turzyn wynosi nawet pół roku.

Usłyszeliśmy wówczas, że mimo przekazania placu budowy wykonawcy, zatwierdzonej dokumentacji technicznej, udzieleniu zamknięć torowych, generalny wykonawca – firma Trakcja S.A. nie wywiązuje się z realizacji kontraktu.

CZYTAJ TAKŻE:

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto