Duży wpływa na zachowania klientów wywarła z pewnością strukturalna nadpodaż lokali na rynku mieszkaniowym - tłumaczy Waldemar Ślęczka, prezes Sowińskiego 72 - Jednocześnie w ostatnim czasie szczecinianie, podobnie jak wcześniej mieszkańcy innych dużych miast, odczuli dyskomfort stania w korkach. Spore kłopoty z dojazdem do osiedli oddalonych od Śródmieścia o zaledwie kilka kilometrów wpłynęły na wzrost zainteresowania lokalizacjami w centrum miasta. W efekcie dostępność komunikacyjna stała się jednym z kluczowych kryteriów oceny atrakcyjności oferty mieszkaniowej.
By dokładnie przeanalizować problem dostępności komunikacyjnej największych szczecińskich osiedli, eksperci zatrudnieni przez dewelopera przeprowadzili test dojazdu. 25 maja 2011 w godzinach szczytu 12 taksówek korporacji Taxi4You wyruszyło spod Bramy Portowej by dotrzeć do najbardziej popularnych osiedli w Szczecinie.
Jak się okazało, najdłużej w korkach stoją mieszkańcy Warszewa. By dojechać do pracy potrzebują około 30 min Tyle samo zajmuje im oczywiście powrót do domu. Oznacza to, że przeciętny mieszkaniec Warszewa spędza w samochodzie przynajmniej godzinę dziennie (w dniu roboczym). W skali roku straci on stojąc w korkach aż 11 dni roboczych. W tym czasie wyda na paliwo niebagatelną kwotę 2700 zł. Wynika z tego, że mieszkańcy centrum naszego miasta będą mogli prawie 3000 tys. złotych przeznaczyć na wakacje lub inne atrakcje, którymi zapewne paliwo nie jest.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?