- Zachodniopomorskie jest numerem 1 w Polsce pod względem taboru - mówi Tomasz Zaboklicki, prezes spółki Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz. - Przy zamówieniach nie liczy się tylko cena, ale i jakość.
W czwartek na peronie trzecim odbyła się uroczystość przekazania spalinowego zespołu trakcyjnego SA139. Link ma system klimatyzacji oraz system informacji pasażerskiej.
Pojazd może osiągać prędkość 120 kilometrów na godziną. Na pokładzie pasażerowie będą mogli korzystać z bezprzewodowego internetu. Niska podłoga w strefie wejść oraz oraz wysuwane stopnie znacznie ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z peronów.
Bydgoska Pesa zrobi dla nas dwa takie spalinowe składy.
Zostały zaprojektowane do obsługi przewozów regionalnych po polskich i niemieckich torach. Konstrukcja linka gwarantuje tak pasażerom, jak i obsłudze wysoki poziom bezpieczeństwa.
Zaprojektowano je przede wszystkim z uwzględnieniem czterech scenariuszy zderzeniowych (to zderzenie dwóch analogicznych pojazdów przy prędkości 36 km/h, zderzenie pojazdu ze standardowym wagonem towarowym (80 t) przy prędkości 36 km/h, zderzenie pojazdu z cysterną (naczepą) o masie 15 t przy prędkości 110 km/h oraz zderzenie pojazdu o masie 185 t z małą przeszkodą (np. samochód, zwierzę), które gwarantują bezpieczeństwo pasażerów.
Drugi link dotrze do Szczecina w połowie 2013 roku. Obecnie linki jeżdżą już po
Czechach, zamówili go też dwaj przewoźnicy niemieccy, w tym Deutsche Bahn.
Nowe szynobusy będzie też można łączyć w zespoły ze "Smerfami" (SA - 136 o 157 miejscach siedzących).
Zarząd województwa podpisał umowę z bydgoską PESĄ na wykonanie dwóch szynobusów w lipcu tego roku. Wartość kontraktu to ponad 24 mln złotych.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?