Autobus testowała kilka dni temu spółka SPA Dąbie obsługująca prawobrzeżny Szczecin.
Od 12 kwietnia pojazd spotkać można na liniach Szczecina lewobrzeżnego. Autobus trafił bowiem do drugiej zajezdni autobusowej – przy ulicy Klonowica. Dziś wykonuje swoje kursy na linii nr 75, gdzie kursuje jako dodatkowy pojazd. Jak podaje portal mkm.szczecin.pl, chętni na przejażdżkę mają szansę na to jeszcze tylko dziś i jutro – pojazd pojawi się wtedy na linii nr 87 kursującej z Kołłątaja na Podbórz.
Z zewnątrz autobus ma masywniejszą sylwetkę. Część podzespołów zabudowana jest na dachu przez co pojazd jest wyższy. Wewnątrz niewiele różni się od znanych nam na co dzień autobusów. Różnice można odczuć podczas jazdy. Gdy pojazd rusza, włącza się silnik elektryczny, a dopiero po chwili – tradycyjny silnik spalinowy. Podczas postojów na przystanku w środku robi się zupełnie cicho – podobnie jak w nowoczesnym tramwaju niskopodłogowym.
Czy to dobre rozwiązanie dla Szczecina? Być może odpowiedź dadzą testy. Wiadomo jednak powszechnie, że tego typu autobusy są droższe około 1,5 raza od autobusu tradycyjnego – co jest głównym kontrargumentem przeciw ich kupowaniu. Ciągle też są to pojazdy w fazie rozwojowej, a takich autobusów w Europie nikt nie kupuje masowo. Wiele miast sprowadza na próbę jedynie pojedyncze egzemplarze. Oprócz Volvo ich czołowym producentem jest też polska firma Solaris.
Oszczędność paliwa i ekologiczność jest myślą przewodnią konstruktorów i jak podaje na swojej stronie producent pojazd „zapewnia do 50% mniejszą emisję spalin i do 35% niższe zużycie paliwa.”
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Polskie myśliwce w powietrzu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?