Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szczecin szykuje się do przetargu na budowę węzła "Głębokie" [WIZUALIZACJE]

Marek Jaszczyński
Przebudowa węzła przesiadkowego „Głębokie” w Szczecinie ma poprawić przepustowość istniejącego układu drogowego. Miasto przygotowuje się do przetargu. Prace miałyby rozpocząć się pod koniec przyszłego roku.

Wojewoda zachodniopomorski wydał decyzję zezwalającą na budowę węzła przesiadkowego „Głębokie” oraz modernizację skrzyżowania al. Wojska Polskiego/ul. Zegadłowicza/ul. Kupczyka/ul. Miodowa wraz z remontem ulicy Kupczyka do granic administracyjnych Szczecina.

Wraz z nią podpisana została decyzja o zezwoleniu na inwestycję drogową pod nazwą „Budowa i przebudowa dróg dla rowerów w ciągu al. Wojska Polskiego od ul. Szarych Szeregów do ul. Kupczyka w Szczecinie.”

CZYTAJ TEŻ: Zezwolenie na przebudowę węzła Głębokie. Co się zmieni? [WIZUALIZACJE]

Przebudowa węzła przesiadkowego ma poprawić przepustowość istniejącego układu drogowego, co pozwoli na szybszy dojazd do i z centrum miasta. Uporządkowany zostanie ruch pieszych, a dzięki budowie ścieżki rowerowej wzrośnie bezpieczeństwo rowerzystów.

Zezwolenie zawiera także szereg warunków wynikających m.in. z potrzeb ochrony środowiska czy w zakresie minimalizacji oddziaływania akustycznego oraz minimalizacji emisji gazów i pyłów do powietrza. Określa np. konieczność wykonania nasadzeń zastępczych i stały nadzór przyrodniczy nad sposobem realizacji inwestycji.

Co z budową?

Na realizację inwestycji będziemy musieli poczekać do końca 2019 roku.

- Jesteśmy na etapie kompletowania dokumentacji i przygotowywania się do przetargu. Przetarg chcemy ogłosić w przyszłym roku. Wejście wykonawcy to przełom 2019 i 2020 roku - mówi Piotr Zieliński ze szczecińskiego magistratu. - W związku z tym, że mamy obecnie kumulację inwestycji drogowych w ciągu al. Wojska Polskiego, musimy tak zaplanować harmonogramy, aby realizacja tej inwestycji była jak najmniej dotkliwa dla mieszkańców.

Na skrzyżowaniu alei Wojska Polskiego, ul. Kupczyka i Miodowej, w miejsce obecnego ronda pinezki ma powstać duże rondo z dodatkowym prawoskrętem od strony Wołczkowa w kierunku centrum Szczecina. Tym samym kierowcy jadący z Dobrej w ogóle nie musieliby wjeżdżać na skrzyżowanie.

A co z pętlą? Na niej zaplanowano pięć peronów autobusowych o długości 20 metrów, trzy perony tramwajowe (jeden o długości 65 m i dwa o długości 45 m). Na pętli miałoby się znaleźć 11 miejsc typu kiss & ride, czyli do chwilowego zatrzymania, oraz cztery miejsca dla taksówek.

Nie zapomniano o cyklistach. Z myślą o nich miałby powstać parking dla jednośladów rowerowy i stacja roweru miejskiego. Do dyspozycji kierowców zaplanowano parking na 153 miejsca postojowe.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Przebudowa węzła przesiadkowego "Głębokie". Takie zajdą zmiany [ZDJĘCIA]

Przebudowa węzła przesiadkowego "Głębokie". Takie zajdą zmia...

Czy wiesz, za co możesz dostać mandat? O tych przepisach zapomina większość kierowców [QUIZ]

ZOBACZ WIDEO:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto