Przebudowa skrzyżowania ul. Walecznych, Mącznej i Pszennej w Szczecinie
Zmieniona organizacja ruchu na czas robót zacznie obowiązywać w Zdrojach już w czwartek. Zakłada ona pełne zamknięcie skrzyżowania dla ruchu samochodowego. Przejazd będzie zachowany dla komunikacji miejskiej i służb porządkowych.
Objazd wyznaczony jest:
- od Ronda Ułanów Pobliskich
- przez ulice Batalionów Chłopskich, Gryfińską, Struga,
- jezdnię obsługującą na ulicy Struga,
- ulicę Łubinową
- i Handlową do Ronda Ronalda Reagana.
- Przystanki autobusowe zostaną przygotowane w taki sposób, aby pasażerowie komunikacji miejskiej mogli bezpiecznie przejść przez plac budowy - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik ZDiTM.
ZOBACZ TEŻ:
Powstanie nowe rondo, żeby było bezpieczniej
Przebudowa ma za zadanie wprowadzenie na stałe ronda, a co za tym idzie poprawę bezpieczeństwa i swobody włączania się do ruchu, a także podwyższenie przepustowości dla relacji podporządkowanych wlotu ulicy Mącznej. Ważne jest także uspokojenie i poprawa bezpieczeństwa ruchu w ciągu ulic Walecznych–Pszenna.
Od kilku lat w tym miejscu funkcjonuje tu rondo, ale wyznaczone jest ono w formie wymalowanego oznakowania na powierzchni jezdni. Teraz ma tu powstać rondo z prawdziwego zdarzenia. Taka organizacja ruchu jest wynikiem poszukiwań optymalnego rozwiązania dla tego skrzyżowania.
Pięć lat temu testowano tu mobilną sygnalizację uliczną. Jej innowacyjność miała polegać na dostosowywaniu się do sytuacji na wlotach. Chodziło o to, by ułatwić wjazd na drogi główne (Walecznych i Pszenną) z podporządkowanej Mącznej, prowadzącej do szpitala w Zdrojach, która jednocześnie jest główną drogą wyjazdową z zachodniej części osiedla Bukowego (m.in. z ulic: Beżowej, Akwarelowej, Zielone Wzgórze, Kolorowych Domów).
Miasto zrezygnowało jednak z tego pomysłu. Stwierdzono, że funkcję organizowania ruchu będzie tu spełniać rondo. Namalowano jego wyspę i prowadzono obserwacje. Z zapisanych w projekcie budowlanym danych dotyczących docelowego skrzyżowania wynika, że średnio w ciągu doby przejeżdża tędy 16 500 aut osobowych, 660 aut ciężarowych i około 80 autobusów komunikacji miejskiej (dane z 2016 roku).
Całkowity zakres prac obejmuje: przebudowę jezdni, przebudowę chodników, przebudowę kolidującego uzbrojenia, wprowadzenie stałej organizacji ruchu, wykonanie elementów małej architektury i zieleni, przebudowę sieci wodociągowej, bezwykopową renowację sieci kanalizacji sanitarnej, przebudowę sieci kanalizacji deszczowej, budowę sieci ciepłowniczej wraz z kanalizacją teletechniczną.
- Zadanie realizowane jest wspólnie przez 4 zamawiających: ZWiK – ZDiTM – WGK – SEC.
- Wykonawca, firma Ben-Bruk Sp. z o.o. będzie miał 7 miesięcy na wykonanie prac.
- Wartość inwestycji 4 104 312,22 zł brutto.
ZOBACZ TEŻ:
ZOBACZ TEŻ:
POLECAMY RÓWNIEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?