Polskie Koleje Państwowe robią porządek z kolejowymi nieruchomościami. Sprzedają na terenie całego kraju należące do spółki budynki i działki.
W Szczecinie pod młotek pójdzie m.in. uzbrojona działka z budynkami przy ul. Witolda Starkiewicza 2. Cena wywoławcza to prawie 15 mln zł. PKP przewiduje, że w tym miejscu mógłby powstać zespół budynków mieszkalnych z podziemnymi garażami oraz punkty handlowe.
Na sprzedaż wystawiony zostanie także budynek przedszkola przy ul. Sikorskiego 22d. Przetarg planowany jest na koniec września 2012 roku, z ceną wywoławczą 1,1 mln zł. Obiekt może być przeznaczony na funkcję biurowo-usługową.
Lada dzień będzie można też kupić działkę przy ul. Grudziądzkiej (cena wywoławcza 105 tys. zł) oraz działkę z dwoma budynkami mieszkalnymi przy ul. Tomasza Nocznickiego 35. Na sprzedaż jest także lokal użytkowy o powierzchni prawie 47 metrów kwadratowych w budynku przy ul. Potulickiej, zabudowana działka przy ul. Stanisława Hryniewieckiego (cena wywoławcza 1,36 mln zł), teren z budynkami mieszkalnymi przy ul. Stołczyńskiej czy uzbrojona działka przy ul. Dobrych Zbiorów o powierzchni 938 metrów kwadratowych (cena wywoławcza235 tys. zł).
To jednak nie koniec.
– PKP S.A. na terenie Szczecina przygotowuje do sprzedaży jeszcze inne nieruchomości, w tym usytuowane na obszarze Portu Centralnego – mówi Kamil Migała z zespołu prasowego Polskich Kolei Państwowych S.A. – Jest to teren wzdłuż linii kolejowej, pomiędzy ul. Kanał Parnicki, wzdłuż Jeziora Portowego do wysokości ul. Merkatora.
Wśród tych nieruchomości znalazł się m.in. budynek byłego dworca Szczecin Port Centralny. Część z nich będzie wystawiona na sprzedaż na przełomie 2012 i 2013 roku, a część w późniejszym terminie.
Na tym obszarze dominować będą głównie obiekty produkcyjno-biurowe, usługowo-magazynowe, składy, etc. W ramach porządków część majątku np. mieszkania, jest sprzedawana dotychczasowym najemcom lub przekazywana jednostkom samorządu terytorialnego.
– PKP S.A. zostało powołane w celu uporządkowania zasobów nieruchomości kolejowych – tłumaczy Migała. – Oznacza to przekazanie części majątku, niezbędnej do działalności innym spółkom z Grupy PKP (np. PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP Cargo), a także sprzedaż komercyjną oraz wynajem nieruchomości, zbędnych z punktu widzenia działalności spółek należących do Grupy PKP.
Wszystkie te procesy realizowane są na podstawie Ustawy z dnia 8 września 2000 roku o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji Przedsiębiorstwa Państwowego Polskie Koleje Państwowe. Natomiast Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Ordynacja podatkowa, umożliwia zbywanie zbędnej dla PKP części majątku w ramach spłaty podatków (np. drogi lub inne nieruchomości mogące być przydatne dla realizacji działań samorządowych).
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?