Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szczecin: Nowe drogi gotowe, a kierowcy jak stali, tak stoją

Czarny19870
Czarny19870
W północnej części miasta oddano do użytku nowe drogi, niestety w żaden sposób nie ułatwiło to tam komunikacji.

Do użytku dostaliśmy nowe drogi min. ul Warcisława na odcinku od Przyjaciół Żołnierza do Rostockiej oraz kolejną część obwodnicy śródmiejskiej, aż do ul. Arkońskiej. Jednak w żaden sposób nie ułatwiło to komunikacji w tej części miasta. W godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego tworzą się tam olbrzymie korki.

Newralgicznym punktem jest skrzyżowanie ul. Komuny Paryskiej, Wilczej, Obotryckiej i Przyjaciół Żołnierza. Największy zator tworzy się w ul Wilczej od w.w. skrzyżowania aż do skrzyżowania Sczanieckiej z 1-go Maja. Powoduje to nie tylko utrudnienia dla kierowcówsamochodów osobowych, ale również kilkunastominutowe opóźnienia dla autobusów komunikacji miejskiej.

Podobnie sytuacja wygląda na ul Komuny Paryskiej, gdzie zator sięga ul Rugiańskiej na wysokości hali dawnego ZSBO. Dodatkowo od kiedy otwarto pierwszą część tzw. Trasy Północnej autobusy linii 69 stoją w dwóch korkach, jeden w ul. Warcisława drugi na wspomnianej ul. Komuny Paryskiej co powoduje że rozkład jazdy przestaje obowiązywać w godzinach szczytu.

Rozwiązaniem problemu byłoby przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej na wspomnianym skrzyżowaniu oraz umożliwienie jazdy w lewo z dwóch pasów z ul. Wilczej w ul. Przyjaciół Żołnierza.

Już teraz część kierowców wciska się na "chama" ze środkowego pasa, aby skręcić z ul. Wilczej w ul. Przyjaciół Żołnierza. Kierowcy autobusów komunikacji miejskiej również jadą środkowym pasem, aby na środku skrzyżowania skręcić w lewo, powodując zagrożenie dla innych uczestników ruchu.

Zaobserwować można, iż ok 60% kierowców jadących ul. Wilczą skręca właśnie w lewo by dotrzeć na osiedle Książąt Pomorskich czy Warszewo. Środkowy pas albo jest prawie pusty albo kierowcy wykorzystują go we wspomniany sposób.

Jeśli chodzi o ul. Komuny Paryskiej to zielone światło świeci się na tym kierunku najkrócej w całym cyklu. Wystarczy je nieco wydłużyć oraz przeprogramować sygnalizację na kolejnym skrzyżowaniu tj. Przyjaciół Ronda i Przyjaciół Żołnierza tak aby dłużej świeciło się zielone dla skręcających w kierunku ul. Bandurskiego. Już teraz kierowcy chcący skręcić w kierunku ul. Bandurskiego blokują zatokę autobusową na przystanku Pasterska w kierunku ul. Bandurskiego.

Z moich obserwacji wynika, że cykl świateł jest ustawiony tak samo przez cały dzień, a według mnie powinien być dostosowany do natężenia ruchu, rano dłuższe zielone w kierunku do centrum, po południu odwrotnie ale to chyba przerasta możliwości osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie sygnalizacji oraz osoby która zaprojektowała cykle świateł na wspomnianych skrzyżowaniach.

Kolejny problem to możliwość skrętu z u. Obotryckiej w ul. Cienistą, jeden samochód skręcający w tym kierunku blokuje całą resztę powodując zator. Około rok temu napisałem maila w tej sprawie do ZDiTM proponując jak usprawnić ruch w tym rejonie i jak nietrudno się domyślić na odpowiedź czekam do dzisiaj.


Zmień swoje drogowe miasto


Czekamy na Wasze interwencje!

Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto