Znaleźliśmy się w nim na zaszczytnym, drugim miejscu.
- Z roku na rok jest coraz głośniej o szczecińskich wydarzeniach kulturalnych w Polsce - podkreśla Marcin Niewęgłowski, główny specjalista ds. komunikacji społecznej SZCZECIN 2016.
Jak wylicza, wpływ na wyróżnienie Szczecina miała między innymi głośna konferencja prasowafestiwalu inSPIRACJE w Warszawie w styczniu, czy też wyróżnienie projektu "Chopin na Betonowcu" w lutowym dodatku tygodnika "Polityka".
Ale to dopiero wierzchołek góry lodowej. W całym kraju głośno jest również o innych wydarzeniach w naszym mieście, jak na przykład o koncertach w ramach cyklu Szczecin Music Fest. Doceniony został również festiwal Boogie Brain za działania w mediach społecznościowych podczas 4. Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Ważny był również ogólnopolski rozgłos festiwalu Kontrapunkt.
- To tylko część szczecińskich wydarzeń, o których można usłyszeć poza granicami województwa zachodniopomorskiego - podkreśla Marcin Niewęgłowski.
Wszystkie te fakty miały wpływ na wyróżnienie Szczecina w raporcie magazynu "Press". Jak podkreślają przedstawiciele szczecińskiego biura SZCZECIN 2016, marketing i promocja nie są jednak najważniejsze w naszych staraniach o tytuł stolicy kultury.
- Podczas wielu bardzo ciekawych i wartościowych dla nas spotkań z przedstawicielami byłych oraz obecnych Europejskich Stolic Kultury usłyszeliśmy jedną radę - żeby nie wpaść w tzw. "marketingową histerię" - tłumaczy Marek Sztark, dyrektor instytucji SZCZECIN 2016.
I zgodnie z tą radą szczecinianie w ramach starań o tytuł ESK 2016 stawiają przede wszystkim na "merytoryczną pracę opartą na rzetelnej analizie, pracy u podstaw", czego efektem są między innymi spotykaniaw ramach "Poniedziałków Konsultacyjnych".
- Nie znaczy to, że nie informujemy o ważnych kwestiach, którymi się zajmujemy - dodaje Marek Sztark. - Co kilka dni w mediach można natknąć się na publikacje prasowe związane z naszą działalnością.
A jakie to były działania? Żeby wymienić te najważniejsze, warto wspomnieć o wyborze loga projektu przez szczecinian, projekt "Malowanie loga SZCZECIN 2016" w sierpieniu 2009 roku, uruchomienie projektów "Migawki ESK", "Konsultanci ESK", LabiryntKultury.pl oraz projektach, który jest owocem współpracy z innymi polskimi miastami biorącymi udział w tych europejskich zmaganiach (Łódź – „Akustyczeń Lutuje”; Gdańsk – „PoMorze Sztuki”).
- Oprócz tego bardzo mocno stawiamy na codzienną komunikację z ludźmi poprzez media społecznościowe (BLIP, Twitter, Facebook, Nasza Klasa) - podkreśla Marek Sztark. - Jest to ogromna rzesza osób – ponad 20 tysięcy - z którymi staramy się być w stałym kontakcie.
Raport "Stolice Regionów", który ukazał się w najnowszym wydaniu magazynu "Press", został przeprowadzony przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?