W poniedziałek wieczorem prezydent miasta zaprezentował utrzymywaną w głębokiej tajemnicy, nową wizję rozwoju Szczecina do roku 2050. Hasło jej przyświecające brzmi: Szczecin – najbardziej wizjonerskie miasto w Europie.
- Nasza wizja jest odważna i wyjątkowa – mówił Piotr Krzystek. – Ale Szczecin może znów być postrzegany jako miasto pionierskie i prekursorskie.
Pływający ogród, zielona Wenecja Północy, największa i najnowocześniejsza marina na Bałtyku – tak ma być postrzegane nasze miasto za kilkadziesiąt lat.
- Tworząc wizję i markę miasta trzeba pracować w bardzo długiej perspektywie, nawet 2 – 3 pokoleń – tłumaczył Wojciech Mirowski z firmy BNA, odpowiedzialnej za projekt. – Dziś pokazujemy coś, co może wydawać się nierealne, ale jutro stanie się faktem.
Nowa wizja miasta opiera się na połączeniu trzech unikalnych wartości, charakterystycznych dla Szczecina: wody, zieleni i przestrzeni. Twórcy zapowiedzieli rewolucję urbanistyczną, polegającą na przeniesieniu centrum miasta nad wodę. Ma tam zaroić się od nowoczesnych i funkcjonalnych przystani jachtowych, ale także budynków mieszkalnych i użytkowych. Śródodrze i wyspy mają stać się naturalnym centrum życia szczecinian.
Prezydent zaprezentował również nowe logo Szczecina – nawiązujące do herbu miasta, a także nowy symbol, reklamujący nasze miasto: „Szczecin 2050 Floating Garden” będący wizualizacją wizji. Jednym z jego elementów jest fonetyczny zapis nazwy miasta, który przybliży ją większości ludzi na świecie.
Prace nad projektem trwały pół roku i obejmowały: analizę kondycji marki, badania postrzegania Szczecina przez Polaków i cudzoziemców, opracowanie systemu identyfikacji wizualnej oraz wizji miasta. Przygotowanie strategii kosztowało 480 tys. zł.
Zobacz więcej zdjęć:
Poznaj nową wizję Szczecina (zdjęcia)
Od redakcji: Jak Wam się podoba nowa wizja i logo naszego miasta? Czy promowanie fonetycznej nazwy Szczecina na bilbordach to dobry pomysł? Czy nasze miasto powinno być kojarzone z nowymi zielono-niebieskimi barwami zamiast dotychczasowych? Czy zaprezentowana wczoraj strategia promocji miasta warta jest wydanych na nią przez miasto pieniędzy? Co Wy na to? Czekamy na Wasze opinie i komentarze.
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/0.webp)
Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?