MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Szczecin ma być jak pływający ogród (wideo)

Robert Duchowski
Robert Duchowski
Ekologiczny, otwarty na wodę i na ludzi, pełen nowoczesnych budowli i terenów zielonych, z marinami i ikonami światowej architektury – tak za 42 lata ma prezentować się Szczecin.

W poniedziałek wieczorem prezydent miasta zaprezentował utrzymywaną w głębokiej tajemnicy, nową wizję rozwoju Szczecina do roku 2050. Hasło jej przyświecające brzmi: Szczecin – najbardziej wizjonerskie miasto w Europie.

- Nasza wizja jest odważna i wyjątkowa – mówił Piotr Krzystek. – Ale Szczecin może znów być postrzegany jako miasto pionierskie i prekursorskie.

Pływający ogród, zielona Wenecja Północy, największa i najnowocześniejsza marina na Bałtyku – tak ma być postrzegane nasze miasto za kilkadziesiąt lat.

- Tworząc wizję i markę miasta trzeba pracować w bardzo długiej perspektywie, nawet 2 – 3 pokoleń – tłumaczył Wojciech Mirowski z firmy BNA, odpowiedzialnej za projekt. – Dziś pokazujemy coś, co może wydawać się nierealne, ale jutro stanie się faktem.

Nowa wizja miasta opiera się na połączeniu trzech unikalnych wartości, charakterystycznych dla Szczecina: wody, zieleni i przestrzeni. Twórcy zapowiedzieli rewolucję urbanistyczną, polegającą na przeniesieniu centrum miasta nad wodę. Ma tam zaroić się od nowoczesnych i funkcjonalnych przystani jachtowych, ale także budynków mieszkalnych i użytkowych. Śródodrze i wyspy mają stać się naturalnym centrum życia szczecinian.

Prezydent zaprezentował również nowe logo Szczecina – nawiązujące do herbu miasta, a także nowy symbol, reklamujący nasze miasto: „Szczecin 2050 Floating Garden” będący wizualizacją wizji. Jednym z jego elementów jest fonetyczny zapis nazwy miasta, który przybliży ją większości ludzi na świecie.

Prace nad projektem trwały pół roku i obejmowały: analizę kondycji marki, badania postrzegania Szczecina przez Polaków i cudzoziemców, opracowanie systemu identyfikacji wizualnej oraz wizji miasta. Przygotowanie strategii kosztowało 480 tys. zł.

 

Zobacz więcej zdjęć: 

Poznaj nową wizję Szczecina (zdjęcia)

 

Od redakcji: Jak Wam się podoba nowa wizja i logo naszego miasta? Czy promowanie fonetycznej nazwy Szczecina na bilbordach to dobry pomysł? Czy nasze miasto powinno być kojarzone z nowymi zielono-niebieskimi barwami zamiast dotychczasowych?  Czy zaprezentowana wczoraj strategia promocji miasta warta jest wydanych na nią przez miasto pieniędzy? Co Wy na to? Czekamy na Wasze opinie i komentarze. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto