Marek Jaszczyński
[email protected]
– Czekamy tylko na opinię prawną i kontrolę Urzędu Zamówień Publicznych – mówi Krystian Wawrzyniak, prezes spółki „Tramwaje Szczecińskie”. – Jeżeli nie będzie zastrzeżeń, podpiszemy umowę z bydgoską Pesą.
Tramwaje będą jednobryłowe, pięcioczłonowe, w pełni niskopodłogowe o długości 30,12 m każdy (niecałe dwa metry krótsze od jeżdżących już po Szczecinie 6 Swingów). Będą mogły zabrać jednocześnie 200 pasażerów, przy czym 40 osób będzie podróżować na siedząco.
Wyposażone będą w cyfrowy monitoring, automat do sprzedaży biletów, klimatyzację, dwie rozkładane rampy dla wózków przy drugich i trzecich drzwiach, bezprzewodowy mobilny internet, elektroniczny system informacji pasażerskiej. Tramwaje objęte zostaną pięcioletnią gwarancją.
Pierwszych 6 trafi do Szczecina w ciągu 180 dni od chwili podpisania umowy (do Wielkanocy 2013). Pozostałych 16 trafi pomiędzy październikiem 2013 a marcem 2014 roku.
Ale to nie koniec wymiany taboru. Do 7 września Tramwaje Szczecińskie porozumieją się z berlińskim przedsiębiorstwem komunikacyjnym w sprawie zakupu przegubowych tatr Kt4Dt. TS chcą kupić maksymalnie 45 wagonów nie starszych niż 15 – 27 lat, ale zapewniających dalszą eksploatację na co najmniej 10 lat bez remontu kapitalnego.
Spółka jest gotowa na dostawy pierwszych wagonów po wakacjach. Tatry typu Kt4Dt są w Szczecinie od końca 2006 roku, jest ich ponad trzydzieści. Obecnie najwięcej przegubowców tego typu jeździ po Berlinie. Można je spotkać także w innych niemieckich miastach.
– Tatry sprawdziły się, jesteśmy zadowoleni z ich użytkowania – mówi Zbigniew Dąbrowski, zastępca prezesa ds. eksploatacji w Tramwajach Szczecińskich. – Jesteśmy w stanie przejąć do czterech tramwajów miesięcznie. Pieniądze na zakup taboru będą pochodziły ze środków własnych.
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?