Doszło do ostrej wymiany zdań między zwolennikami a przeciwnikami inwestycji.
Konsultacje dotyczyły wyboru jednego z trzech wariantów trasy. W siedzibie Filharmonii Szczecińskiej spotkali się przedstawiciele organizacji pozarządowych,
wśród nich m.in. „Rowerowego Szczecina”, Szczecińskiego Towarzystwa Miłośników Komunikacji Miejskiej, Ligi Ochrony Przyrody, PTTK, Stowarzyszenia Estetyczny i Nowoczesny Szczecin. Jednak najwięcej emocji wzbudziła dyskusja między przeciwnikami budowania obwodnicy przez Łękno a zwolennikami jej jak
najszybszego wybudowania.
– Jako lekarz wiem, jaki negatywny wpływ na organizm ludzki mają spaliny, najczęstszą przyczyną chorób mieszkańców Szczecina jest rak płuc – argumentował Włodzimierz Majewski, mieszkaniec Łękna. – Doprowadzenie obwodnicy do al. Wojska Polskiego zamiast zmniejszyć, zwiększy na długie lata podstawowy problem tej części miasta, jakim jest brak odpowiedniej drogi dla ruchu kanalizowanego obecnie przez ulice Traugutta i Poniatowskiego. Ruch zbliżającej się do alei Wojska Polskiego obwodnicy powinien ominąć skrzyżowanie al. Wojska Polskiego i Traugutta i być kierowany w stronę ulic Szerokiej i Taczaka, drogą biegnącą na tyłach ul. Arkońskiej w stronę ul. Spacerowej. Zebraliśmy 800 podpisów przeciwko zniszczeniu zielonych płuc, czyli parku prof. Briksa.
Przeciw protestującym z Łękna wystąpił Aleksander Nieczajew, ekolog, mieszkaniec Pogodna.
– Tak naprawdę jedyny powód sprzeciwu to biadolenie, że spadnie cena domów sąsiadujących z obwodnicą! – mówił ostro Aleksander Nieczajew. – Obwodnica jest potrzebna, żeby zmniejszyć ruch na ulicy Traugutta, mieszkam przy tej ulicy i wiem, ile samochodów przez nią przejeżdża każdego dnia i to z niebezpiecznymi, chemicznymi ładunkami. Mam 70 podpisów poparcia.
W opinii osób, które z ramienia organizacji opiniowały warianty trasy średnicowej najlepszym rozwiązaniem dla etapu VI od ul. Niemierzyńskiej do ul. Wojska Polskiego wraz z przebudową węzła Łękno jest wariant II, który najmniej ingeruje w przebudowę istniejącego układu drogowego.
Zgodnie z projektem, obwodnica przechodzi pod Aleją Wojska Polskiego. Zaletą tego rozwiązania jest prowadzenie jezdni obwodnicy na poziomie linii kolejowej, przez co arteria ta będzie w minimalny sposób ingerować w krajobraz i oddziaływać na otoczenie.
Realizacja wariantu II wiąże się z wyburzeniem nieruchomości przy al. Wojska Polskiego 185, ul. Pawła Jasienicy 5 wraz z sąsiadującymi budynkami garażowymi przy ul. Pawła Jasienicy. Zaprojektowany odcinek obwodnicy ma długość około 1 km, zakłada przebudowę al. Wojska Polskiego wraz z torowiskiem na długości ok. 620 m oraz przebudowę linii kolejowej na długości ok. 1,2 km. 14 listopada poznamy rezultaty konsultacji społecznych podczas ostatniego spotkania.
Marek Jaszczyński
[email protected]
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?