Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szczecin: Jak zlikwidować korki w mieście cz. 2

georgetases
georgetases
W lipcu napisałem o możliwości zwalczania korków w Szczecinie dzięki dostosowaniu sygnalizacji świetlnej do potrzeb transportowych zależnie od miejsca i pory dnia. Dzisiaj powracam do tematu z konkretną już propozycją reformy.

Dotyczy ona skrzyżowania ulic Wyszyńskiego, Nabrzeże Wieleckie i Jana z Kolna w godzinach popołudniowego szczytu.

W godzinach popołudniowego szczytu najwyższe natężenie ruchu jest pomiędzy Prawobrzeżem a Lewobrzeżem. Bardziej od strony Prawobrzeża. Na drugim miejscu co do natężenia jest ruch między Dworcem Głównym a Wałami Chrobrego w obie strony. Najmniejsze natężenie jest od dworca w stronę bramy i od Wałów na Prawobrzeże.

Jak jest:

Zacznijmy od ruchu od strony dworca. Zapalają się zielone światła dla jadących we wszystkich kierunkach na czas ok 25 sek. Jednak w stronę Bramy Portowej porusza się znacznie mniej aut niż w stronę Wałów. Często jest tak, że zielone dla skręcających w lewo świeci na próżno, a samochody jadące z naprzeciwka w kierunku Bramy Portowej i dworca niepotrzebnie stoją na czerwonym. Potem ruszają pojazdy przekraczające Odrę. Na końcu jadą pojazdy z północnych dzielnic.

Moja propozycja wygląda następująco:

1. Zapalają się zielone światła dla pojazdów jadących od strony Dworca Głównego we wszystkich kierunkach. Jednak zielone dla skręcających w kierunku Bramy Portowej gaśnie o ok. dwanaście sekund wcześniej niż obecnie. Reszta świeci tak samo długo jak obecnie.

2. Kiedy gaśnie zielone dla jadących od dworca do Bramy Portowej, wówczas zapala się ono dla jadących od strony Wałów Chrobrego w kierunku Bramy i dworca.

3. Następnie gasną zielone światła dla jadących od strony dworca we wszystkich kierunkach. Wtedy zapala się zielone dla jadących od strony Wałów na prawobrzeże. Wówczas światła zielone świecą się dla wszystkich jadących od strony Wałów Chrobrego przez ok. dziesięć sekund.

4. Następnie gasną wszystkie zielone światła dla jadących od strony Wałów a zapalają się dla podróżujących między prawym i lewym brzegiem Odry w obu kierunkach. Dla jadących od dworca na prawobrzeże skręt warunkowy w prawo.
Cały ten cykl się powtarza.

Myślę że taka synchronizacja świateł w tym miejscu w godzinach popołudniowego szczytu usprawniła by ruch i ograniczyła korki. Do tematu korków jeszcze wrócę z pomysłami dotyczącymi innych miejsc i pór dnia.

Zobacz też: Szczecin: Jak zlikwidować korki w mieście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto