MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Szczecin: Jak nie przemysłowa potęga, to może turystyczna

Redakcja
Po upadku większości zakładów przemysłowych a tym samym całej przemysłowej potęgi Szczecina, trzeba się zastanowić i postanowić co dalej, w czym (w jakiej dziedzinie) szukać szans rozwoju Szczecina, jak zapełnić budżet miasta.

Każde miasto (prezydent, zarząd) powinno mieć koncepcję kierunków rozwoju i dochodów miasta, zaplanowaną strategię dochodzenia do wybranego celu. Prezydent miasta Piotr Krzystek ogłosił długofalową wizję rozwoju miasta Floating Garden Szczecin 2050. Gorzej było z ogłoszeniem strategii na najbliższą przyszłość miasta, aby nie powiedzieć teraźniejszość.

Łatwo jest planować długofalową przyszłość, jeżeli wiadomo że nie będzie się jej realizować, trudniej zastanowić się jakie są atuty Szczecina, jaki obrać kierunek lub kierunki rozwoju, jak zapełnić budżet miasta w najbliższej przyszłości. Każdy dobry gospodarz miasta niezwiązany obietnicami wyborczymi, czy zależnością partyjną powinien wziąć pod uwagę położenie miasta, jego walory urbanistyczne i komunikacyjne, jego zagospodarowanie terenu, ciągi i zbiorniki wodne, jego atmosferę, atrakcyjność turystyczną., jego potencjał ludzki.

Szczecin jest miastem transgranicznym, umiejscowionym korzystnie po obu stronach żeglownej rzeki Odry, kilkadziesiąt kilometrów od ujścia Odry do morza, w miarę nowoczesnym (dopiero w 1873 r zburzono w nim obwarowania fortu i miasto przestało pełnić rolę twierdzy). Przy rozbudowie Szczecina za kadencji burmistrza Hermana Hakena, wzorowano się na projekcie Jamesa Hobrechta, pochodzącym z roku 1864, uwzględniającym sieć dróg przyfortecznych. To wtedy narodził się obecny wizerunek Szczecina, jako miasta obfitującego w ronda z monumentalnymi Wałami Chrobrego.

Miasta pięknego, którego mieszkańcy zawsze twierdzili, że to miasto wyjątkowe, fascynujące, wręcz magiczne. Potwierdziło to odkrycie gwiazdozbioru Oriona w planie urbanistycznym Szczecina (dając wielką szansę na wypromowanie naszego miasta). korzystnie umiejscowionego, posiadającego dużo zieleni i wody, wiele atrakcyjnych obiektów urbanistycznych i terenowych mogących stanowić atrakcje turystyczne.

Może to właśnie w tym kierunku, budowania infrastruktury turystycznej powinien rozwijać się Szczecin. Może to właśnie rozwój turystyki, powinien być priorytetem zarządu miasta, bo warunki wewnętrzne i zewnętrzne predysponują Szczecin do miasta żyjącego z turystyki. Trzeba jeszcze przyjąć (prezydent miasta) właściwe priorytety i nie wahać się co jest dla przyszłości Szczecina ważniejsze, czy nowy stadion piłkarski (obietnica przedwyborcza), czy rozwój infrastruktury turystycznej.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto