Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szczecin. "Czwórką" podjechać aż na Klonowica? Jest pomysł miłośnika tramwajów

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Chodzi o wykorzystanie jednotorowego odcinka na ulicy Klonowica do Centralnych Warsztatów, a przy okazji do siedziby Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. To pomysł miłośnika komunikacji miejskiej.

- "Czwórka" mogłaby jeździć na jednotorowym odcinku na ulicy Klonowica zakończonym trójkątem manewrowym przy Centralnych Warsztatach. Oczywiście częstotliwość i godziny kursowania bez zmian - uważa Marcin Klassa, miłośnik komunikacji miejskiej i autor książek.

Już kiedyś, w przeszłości tramwaj z pasażerami kursował po tym torowisku. W nocy z 2 na 3 grudnia 1996 przestały kursować nocne tramwaje.

- Liniowo był wykorzystywany przez linie nocne 5N i 7N, jak wykonywały wybrane kursy, by dowieźć i zabrać pracowników - dodaje pan Marcin.

ZOBACZ TEŻ:

Przypomnijmy, że w roku 1968 zakończono budowę nowego kompleksu budynków Dyrekcji i Centralnych Warsztatów MPK przy ulicy Klonowica 5 - o czym czytamy na portalu swiatowy.org. W związku z tym pracownicy komunikacji miejskiej porozrzucani dotychczas po całym mieście skupieni zostali w jednym miejscu. W ten sposób pasażerowie mogli też załatwiać sprawy w jednym miejscu.

W ramach inwestycji doprowadzono do kompleksu budynków również tor połączony z siecią tramwajową koło pętli Krzekowo. Tory skręcają w prawo idąc od przystanku Żołnierska i ciągną się po lewej stronie ulicy Klonowica patrząc w kierunku ulicy Zawadzkiego i kończą się przed budynkiem straży pożarnej. Tory, krzyżownicami doprowadzone są również do wewnątrz hal naprawczych i lakierni, jak też naokoło terenu warsztatów. Jest to najdłuższy, w tej chwili niewykorzystywany odcinek trasy tramwajowej.

CZYTAJ TEŻ:

Zalety uruchomienia "czwórki" na Klonowica to bezpośredni dojazd z Pomorzan przez centrum i ulicę Żołnierską aż pod samą siedzibę Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. Minusy to konieczność manewrowania składem w celu zawrócenia. Chyba, że na linii kursowałby tabor dwukierunkowy, który obecnie liczy tylko dwie sztuki.

O komentarz do pomysłu poprosiliśmy spółkę Tramwaje Szczecińskie. Do tematu jeszcze wrócimy.

ZOBACZ TEŻ: Zabytkowy autobus volvo znów na ulicach Szczecina

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto