Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szczecin: Cztery bezpłatne parkingi będą płatne. Wiemy od kiedy!

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Chodzi o cztery parkingi. We wtorek 22 września radni mają zdecydować o tym, że będą płatne. Do tej pory nie było wiadomo od kiedy miałyby działać.

Chodzi o parkingi:

  • pod Trasą Zamkową (110 miejsc),
  • przy ul. Czarnieckiego (40 miejsc),
  • przy ul. Ogińskiego (25 miejsc),
  • przy ul. Szymanowskiego (50 miejsc).

Już wiadomo, że mają być płatne od 1 lutego 2021 r.

ZOBACZ TEŻ: Pierwszy szczeciński woonerf. Powstał w dwie godziny

Parkingi nie leżą na drogach publicznych, dlatego nie można na nich było wprowadzić strefy płatnego parkowania, ale urzędnicy znaleźli sposób na zmuszenie kierowców do płacenia za postój, w miejscach, które do tej pory były darmowe. Parkingi mają być płatne w godzinach od 8- 17 od poniedziałku do piątku w dni robocze. Propozycja zakłada zróżnicowanie opłat, odpowiednio do specyfiki miejsca i oczekiwanego poziomu rotacji aut.

Cennik dla parkingów pod Trasą Zamkową i przy ul. Czarneckiego zakłada w przeliczeniu na godziny opłaty niższe niż w strefie płatnego parkowania:

  • za pierwsze 15 minut - 0,5 zł,
  • za każde kolejne rozpoczęte 15 minut - 0,5 zł (czyli 2 zł za godzinę).

Ze względu na duży deficyt miejsc postojowych w rejonie urzędu miasta opłaty za parkowanie na PPN przy ul. Ogińskiego i Szymanowskiego mają być z kolei wyższe:

  • za pierwsze rozpoczęte 15 minut - 1 zł,
  • za każde kolejne rozpoczęte 15 minut - 1 zł (4 zł za godzinę).

Opłaty będzie można wnosić poprzez zakup biletu w parkomacie albo aplikację mobilną. Opłata za postój bez wykupionego biletu, podobnie jak na PPN na pl. Orła Białego, ma wynosić 200 zł.

Według urzędników, parkingi mają wymusić rotację, choć pod Trasą Zamkową parkowane są auta na co najmniej osiem godzin, bo należą do pracowników pobliskich instytucji i firm.

- W obszarze funkcjonowania SPP znajdują się tereny stanowiące zasoby miasta, wokół których występuje znaczny deficyt miejsc postojowych. Z uwagi na ich charakter nie są drogami publicznymi, nie mogą zostać włączone do SPP. Utworzenie na nich płatnych parkingów niestrzeżonych jest dopełnieniem istniejącej i ulokowanej na drogach publicznych infrastruktury parkingowej. Założeniem powstania takich obiektów zorganizowanych i wyodrębnionych przez miasto ma być ograniczenie napełnienia SPP w jej bezpośrednim sąsiedztwie i jednocześnie tworzenie mechanizmów stymulowania rotacji pojazdów parkujących na tych terenach. To odpowiedź na znaczny deficyt miejsc parkingowych i impuls do zmiany zasad korzystania z nich przez kierujących pojazdami - wyjaśnia Paweł Adamczyk, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej szczecińskiego magistratu.

Sesja radnych zaczyna się o godz. 10. Będzie transmitowana na YouTubie. Radni mają też zdecydować o rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania i podwyższeniu cen biletów za postój.

ZOBACZ TEŻ:

SPP w Szczecinie będzie większa, ale i droższa.

Większa i droższa Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie! T...

SPRAWDŹ:

ZOBACZ TEŻ:

Zobacz zdjęcia od Internautów i nie tylko z mistrzami parkowania w Szczecinie. Śmiać się czy płakać?

Królowie parkowania ze Szczecina. Zobacz, co potrafią kierow...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto