Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szczecin: co zrobić gdy nie można kupić biletu w automacie

Redakcja MM
Redakcja MM
Andrzej Szkocki
Próbowałam kupić bilet w automacie w autobusie bezskutecznie wrzucałam monety – żali się Czytelniczka.

Marek Jaszczyński
[email protected]

Pani Alicja jechała autobusem linii B.

– O godz. 8.36 wsiadłam na przystanku obok sanktuarium i jechałam do centrum – opowiada kobieta. – Bezskutecznie wrzucałam monety do biletomatu, przez to nie mogłam kupić biletu. Dla mnie to była bardzo kłopotliwa sytuacja. Co mogłam zrobić w takiej sytuacji?

O problemach zawiadomiliśmy przewoźnika, w tym przypadku Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe.

W takiej sytuacji kierowca powinien sprzedać bilet – mówi Włodzimierz Sołtysiak, prezes spółki. – Oczywiście pasażer nie może liczyć, że trafi na autobus z biletomatem i powinien wcześniej zaopatrzyć się w bilet.

Okazało się, że kierowca autobusu nie potwierdził uszkodzenia automatu.

– Zdarzają się takie sytuacje, w każdym automacie, który przyjmuje monety, że monety przelatują – dodaje prezes Sołtysiak.

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego tłumaczy, że nie można jechać na gapę.

– Pasażer wsiadający do pojazdu komunikacji miejskiej powinien posiadać bilet upoważniający do przejazdu – mówi Marta Kwiecień - Zwierzyńska, rzecznik ZDiTM. – Bilet jednorazowy można kupić w kasach ZDiTM na terenie miasta i w punktach handlowych. Dla zwiększenia dostępności biletów dla pasażerów w godzinach, gdy większość punktów sprzedaży jest zamknięta (zgodnie z Uchwałą Rady Miasta Szczecin, od 18 do 6 w dni powszednie oraz przez całą dobę w dni wolne od pracy) prowadzący pojazdy komunikacji miejskiej mają obowiązek sprzedaży biletów. W pojazdach wyposażonych w biletomaty, sprzedaż taka nie jest prowadzona przez prowadzących pojazdy komunikacji miejskiej, za wyjątkiem awarii biletomatu. Wówczas sprzedaż odbywa się na zasadach wymienionych wyżej. Jednak nie może być to sprzedaż masowa, gdyż zakłóca realizację rozkładu jazdy.

Jeżeli pasażer przy próbie zakupu biletu otrzyma odmowę jego sprzedaży powinien złożyć skargę do ZDiTM z odnotowaniem numeru linii, numeru pojazdu, daty i godziny zdarzenia. Nie dopuszcza się przejazdu bez ważnego biletu. Prowadzący pojazd komunikacji miejskiej powinien posiadać tyle biletów ile jest niezbędne do sprzedaży w czasie pracy. W przypadku stwierdzenia przez służby nadzoru ruchu ZDiTM braku biletów, na przewoźnika nakładane są kary umowne. W przypadku kontroli biletowej, fakt odmowy sprzedaży biletu przez prowadzącego pojazd należy zgłosić kontrolerowi.


od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto