Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szczecin. Co z obniżkami cen biletów komunikacji miejskiej? Radni chcą większych cięć

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
To już (raczej) pewne. Na wtorkowej sesji radni nie zajmą się sprawą obniżek cen biletów komunikacji miejskiej. Na kompromis dają sobie miesiąc.

- Uchwała o biletach przeniesiona została na przyszły miesiąc - potwierdza radna Jolanta Balicka z prezydenckiego klubu Bezpartyjni, przewodnicząca komisji gospodarki komunalnej szczecińskiej rady miasta.

Niewielką nadzieję na porozumienie ma jeszcze radny Władysław Dzikowski z Bezpartyjnych.

- Czekamy na reakcję koalicjantów. Na 90 procent zdejmiemy z porządku obrad. Zajmiemy się tematem na listopadowej sesji. I tak obniżki dotyczą przyszłego roku. Jest jeszcze czas - wyjaśnia.

CZYTAJ TAKŻE:

To właśnie wśród radnych koalicji wspierającej prezydenta Piotra Krzystka jest spór o wysokość obniżek. Radni Koalicji Obywatelskiej woleliby niższe ceny niż proponuje prezydent.

- Rozmowy na temat wysokości obniżek jeszcze trwają. Od początku opowiadamy się za większą obniżką w przypadku biletów miesięcznych na wszystkie linie. W pełnym porozumieniu zdecydowaliśmy się jeszcze nie wprowadzać uchwały w obecnie zaproponowanej formie. Myślę, że uchwała wróci jeszcze w tym roku, po dalszych ustaleniach między klubami - mówi radny Przemysław Słowik z KO.

Sprawa obniżek cen miała być jednym z najbardziej interesujących tematów wtorkowej sesji. Projekt uchwały, choć formalnie jeszcze jest w porządku obrad, zostanie zdjęty na początku obrad. Prezydent Piotr Krzystek proponuje, aby obniżki cen biletów wyniosły od 10 do kilkunastu procent. Chodzi o bilety dobowe i wielodobowe oraz okresowe. Np. bilet miesięczny normalny na jedną linię kosztuje teraz 70 zł. Po obniżce w wersji prezydenckiej kosztowałby 60 zł, a ulgowy 30 zł zamiast 35 zł. Bilet imienny na jedną linię pospieszną teraz kosztuje 106 zł, a po obniżce kosztowałby 80 z (ulgowy obecnie 53 zł, po obniżce 40 zł).

CZYTAJ TEŻ:

Zobacz porównanie cen na kolejnych podstronach!

Ceny sieciówek w Szczecinie w dół. To pierwsza obniżka od 20...

- Takie obniżki nie zachęcą nikogo, aby z samochodu przesiadł się do autobusu, czy tramwaju - argumentują radni KO.

Dlaczego prezydent chce obniżki biletów, choć sytuacja budżetu jest trudna z powodu koronawirusa? Tańsze bilety w wersji prezydenckiej to dodatkowe 5 mln zł mniejszych wpływów do budżetu miasta. To jeden z pomysłów na nową politykę transportową i parkingową w Szczecinie. Od 1 kwietnia 2021r. na kierowców będzie czekała większa i dużo droższa strefa płatnego parkowania. Dodatkowo cztery bezpłatne do tej pory parkingi, będą płatne.

- To element większej całości. Chcemy, aby w centrum miasta strefa płatnego parkowania była naprawdę rotacyjna, co oznacza, że kierowca będzie parkował tak długo jak wymaga to załatwienia sprawy, a nie przez cały dzień. Poza tym jest jeszcze aspekt ekologiczny. Mniej aut w centrum to mniejsze zanieczyszczenie powietrza - wyjaśniał Paweł Adamczyk, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej szczecińskiego magistratu.

Temu ma też służyć wprowadzenie nowej linii autobusowej oraz właśnie obniżka biletów, która obowiązywałaby wraz z uruchomieniem nowej strefy płatnego parkowania.

CZYTAJ TEŻ:

ZOBACZ TAKŻE: Fatalne parkowanie. "Przecież nie było zakazu"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto