Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szczecin: Chcą mieszkać w ciszy

Redakcja MM
Redakcja MM
– Dlaczego nie powstały ekrany tłumiące hałas przy skrzyżowaniu ...
– Dlaczego nie powstały ekrany tłumiące hałas przy skrzyżowaniu ... Andrzej Szkocki
– Dlaczego nie powstały ekrany tłumiące hałas przy skrzyżowaniu łączącym Pogodno i Krzekowo – pytają mieszkańcy dzielnicy.

– Chodzi nam o hałas, który dobiega z ulicy – tłumaczy pan Bogusław, który skontaktował się z naszą redakcją. – Tu często jeżdżą samochody, a hałas potęguje
jeszcze kostka brukowa – dodaje.

Kiedy powstawała ulica Sosabowskiego, to przy jezdni zbudowano ściany odbijające dźwięk, ale postawiono je trochę dalej od skrzyżowania.

– Dlaczego nie można dostawić tych ekranów aż do samego skrzyżowania. Skorzystaliby z tego mieszkańcy osiedla Horeszków – twierdzi pan Bogusław. – Takie ekrany dźwiękochłonne u zbiegu ulic Łukasińskiego – Taczaka – Sosabowskiego bardzo by nam pomogły. To miejsce bowiem pozostaje zupełnie odkryte.

Problem hałasu był także poruszony na jednej z sesji rady miasta. Radna Grażyna Zielińska złożyła interpelację z prośbą o wybudowanie kilkudziesięciu metrów
ekranów i postawienie ich właśnie w tym miejscu.

– Mieszkańcy postulują o osłonięcie skrzyżowania. To dawałoby im pożądany komfort mieszkania – apelowała radna. 

Przypomnijmy – w 2008 roku powstała mapa akustyczna, dzięki której mogliśmy poznać najgłośniejsze miejsca w Szczecinie. Wynika z niej, że hałas przy ulicy
Łukasińskiego sięga nawet 60 decybeli, a przy ulicy Taczaka nawet 65 dB. Tymczasem dopuszczalna norma dla ulic położonych w centrum miasta wynosi od 55 do 65 decybeli w dzień. Powyżej tej wartości hałas może być szkodliwy dla zdrowia.

Spytaliśmy w Zarządzie Dróg i Transportu Miejskiego, czy w związku z przebudową ulicy Łukasińskiego jest rozważane także wybudowanie ekranów bądź inne rozwiązanie ograniczające hałas?

– Zgodnie z dokumentacją projektową dotyczącą „Przebudowy ul. Łukasińskiego w Szczecinie oraz dokumentacji oświetlenia ulicznego ul. Łukasińskiego na odcinku od ul. Topolowej do ul. Brackiej” rozwiązania projektowe przewidują wprowadzenie ruchu uspokojonego m. in. poprzez zastosowanie specjalnych przejść dla pieszych (tzw. progów zwalniających), oraz zastosowanie „cichego asfaltu” – mówi Marta Kwiecień-Zwierzyńska. – To powinno uspokoić ruch i jednocześnie ograniczyć emisję hałasu. Wiemy, że mieszkańcy tych okolic rzeczywiście odczuwają większy hałas m. in. z powodu zdegradowanego stanu drogi.



Po przebudowie ulicy Łukasińskiego będzie ciszej – jak zapewniają urzędnicy – chociaż nie dzięki ekranom wygłuszającym hałas.
Marek Jaszczyński
[email protected]



Dziennikarz odwiedza

Zadzwoń, przyjedziemy


Jeśli utrudnia Ci życie jakaś sprawa, jeśli nie pomagają pisma do urzędów i instytucji, zadzwoń do Ewy Koszur, tel. 697 770 223 lub 91 481 33 24 – od poniedziałku do piątku w godz. od 10 do 15. Przyjedziemy, wysłuchamy, napiszemy.


Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto