Ankiety, dotyczące wizerunku naszego miasta, zostały przeprowadzone w największych miastach Polski, między innymi we Wrocławiu i Poznaniu oraz oczywiście w samym Szczecinie. A także na przejściach granicznych, w Skandynawii i w Niemczech.
- Jesteśmy miastem pełnym zieleni, wody i miejsc, gdzie można aktywnie wypoczywać – mówili podczas prezentacji konsultanci firmy BNA, która przygotowuje strategię marki Szczecina . – Mieszkańcy są otwarci na świat i pozytywnie nastawieni do życia. Nie budujemy barier, ale chcemy je przekraczać. To są nasze mocne strony i powinniśmy je wykorzystać.
Minusy, które wymienili mieszkańcy to brak dynamiki miasta, brak możliwości rozwoju oraz problemy ze znalezieniem dobrej pracy. To także jeden z powodów, dla których młodzi, zdolni ludzie opuszczają miasto i wyjeżdżają zagranicę.
Mieszkańcom innych miast Szczecin kojarzy się z morzem, wybrzeżem oraz portem. Takie zdanie ma około 25 procent badanych. Kolejne skojarzenia to stocznia, regaty, Wały Chrobrego czy Akademia Morska.
Okazuje się także, że wielu turystów chętnie by do nas wróciło. Potrafimy przyciągnąć nie tylko atrakcyjnymi centrami handlowymi, ale także ciekawą zabudową i interesującymi zabytkami.
- Nie chcemy zmieniać istniejącego wizerunku miasta, ale pokazać go z jak najlepszej strony – mówili konsultanci BNA. – Miasto musi zacząć działać, potrzebuje dowodów na to, że może się rozwijać i zmierzać w dobrym kierunku.
Wizja szczecińskiej marki ma być znana jeszcze w tym roku. A w 2008 roku w oparciu o nią rozpocznie się promocja Szczecina.
Czytaj też:
- Jak wypromować Szczecin?
- Podpowiedzcie jak zbudować markę Szczecina
- Wspólnie stworzymy wizerunek miasta
- Jak wypromować Szczecin?
- Brand opracuje markę miasta
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?