Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szara rewolucja w Szczecinie: Nie będzie już kontrowersyjnych żółtych barierek

Redakcja MM
Redakcja MM
Na naszych oczach trwa szara rewolucja. Zarząd Dróg i Transportu ...
Na naszych oczach trwa szara rewolucja. Zarząd Dróg i Transportu ... Sebastian Wołosz
Na naszych oczach trwa szara rewolucja. Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego rezygnuje z żółtych barierek na ulicach miasta, te które są, będą sukcesywnie zmieniały kolor.

Marek Jaszczyński
[email protected]
– Urządzenia bezpieczeństwa drogowego sukcesywnie wymieniane są na barierki w kolorze szarym. Nowe barierki będą tylko w szarym kolorze – zapewnia Marta Kwiecień-Zwierzyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

To kres konfliktu, który toczył się latami na terenie miasta. Przeciwnicy żółtych barier argumentowali, że to psuje estetykę miasta. Za przykład podawali inne miasta, gdzie stosowano bardziej stonowane barwy w ogrodzeniach miejskich.

Kilka lat temu ZDiTM powoływał się na rozporządzeniem ministra infrastruktury z dnia 3.07.2003 r. zgodnie z którym ogrodzenia segmentowe U-12 powinny mieć barwę szarą lub żółtą. Ze względu na lepszą ich widoczność w Szczecinie stosowano kolor żółty.

Zwolennicy żółtego mówili, że żółte barierki są zakładane w miejscach podwyższonego ryzyka. Żółty kolor widać też z daleka, niezależnie od pory dnia i warunków atmosferycznych. Zmiany popiera Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina.

– Postulat zarzucenia żółtej kolorystyki podnoszony był przez nasze stowarzyszenie niemal od pierwszych dni jego działania. Z tym większą radością więc powitaliśmy wprowadzane zmiany – mówi Damian Lachowski, prezes Stowarzyszenia Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina. – Zmiana koloru wygrodzeń z żółtego na szary, wraz z wcześniejszymi działaniami na rzecz poprawy estetyki miejskiej takimi jak porzucenie przez Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska UM Szczecin kolorów żółtego i kremowego, gdy chodzi o słupy oświetlenia ulicznego, montaż szarych barierek przez spółkę Tramwaje Szczecińskie czy wreszcie instalowanie przez firmę AMS (w uzgodnieniu z ZDiTM) nowych wiat na przystankach komunikacji miejskiej prowadzą do ujednolicenia kolorystycznego małej architektury i infrastruktury, co przyczynia się do podniesienia komfortu życia w naszym mieście.

Stowarzyszenie zauważa jednak niewłaściwą jakość malowania.

– Odbywa się ono praktycznie bez wcześniejszego oczyszczenia malowanego podłoża co skutkuje licznymi odpryskami i daje efekt nierówności powierzchni czym zaburza odbiór wizualny – argumentuje Lachowski. – Liczymy również, że w przyszłości ZDiTM odstąpi od polityki nadużywania montażu wygrodzeń, czym ogranicza się widoczność na skrzyżowaniach, dubluje istniejące instalacje i traktuje pieszych mieszkańców w kategoriach przedmiotowych.

Wygrodzenia stosowane powinny być jedynie wyjątkowo, gdy rzeczywiście przyczynić się mogą do zwiększenia bezpieczeństwa.

Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto