Głównym celem projektu jest nauczanie przedsiębiorczości na kierunkach technicznych dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych. Zajęcia (wykłady i projekty w grupach ćwiczeniowych) będą realizowane w grupach multidyscyplinarnych stworzonych ze studentów II roku tych kierunków.
Zagadnienie przedsiębiorczości nie oznacza wyłącznie przygotowania studentów do prowadzenia działalności gospodarczej. Obecnie ma ono znacznie szersze pojęcie. Bycie przedsiębiorczym oznacza bycie świadomym nowych możliwości. Studenci powinni być gotowi na zmiany i wiedzieć, jak szacować ryzyko decyzji w ich życiu zawodowym. Powinni mieć świadomość, że rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej jest jedną z możliwych ścieżek kariery.
Zajęcia mają za zadanie wyposażenie młodych ludzi w odpowiednie umiejętności, dzięki którym będą oni świadomie realizować nowe możliwości biznesowe oraz rozwijać swoje zainteresowania. Projekt umożliwia zarówno studentom, jak i wykładowcom rozwój umiejętności, które do tej pory były pomijane w programach nauczania jak np. przywództwo, innowacyjność czy wystąpienia publiczne. Umożliwia współpracę instytucji szkolnictwa wyższego, reprezentujących różne kierunki studiów. Wprowadza także niekonwencjonalne i innowacyjne metody nauki, wypierając tym samym tradycyjne podejście do procesu dydaktycznego.
Projekt MELES (More Entrepreneurial Life at European Schools) realizowany jest w ramach programu ERASMUS+ Partnerstwa Strategiczne przez uczelnie partnerskie: Universität Leipzig (Niemcy), Politechnikę Białostocką, University of the Aegean (Grecja), Universidade de Aveiro (Portugalia) oraz szczecińską Akademię Morską (lidera konsorcjum). Pierwsze trzy pełnią rolę tzw. partnerów zaawansowanych.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?