Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie. Od kiedy zapłacimy więcej?

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Wiele wskazuje, że już od stycznia, ale na razie trwają ustalenia, kiedy projekt uchwały ma trafić do radnych.

Decyzja miała zapaść w czwartek na posiedzeniu kolegium prezydenckiego.

- Dyskusja na ten temat została przesunięta na przyszły tydzień - mówi Wojciech Jachim ze spółki NiOL, zarządcy Strefy Płatnego Parkowania w Szczecinie.

Mało prawdopodobne, aby projekt uchwały trafił już na najbliższą sesję zaplanowaną na 8 września. Urzędnicy muszą najpierw przygotować raport z konsultacji społecznych, które zakończyły się tydzień temu.

- Otrzymaliśmy ok. 200 wniosków, opinii. Są teraz przedmiotem analiz pracowników WGK i NiOL. Finalnie posłużą do opracowania ostatecznej wersji projektów uchwał dot. systemu parkowania w Szczecinie - wyjaśnia Jachim.

Wcześniej w podobnym tonie wypowiadał się Paweł Adamczyk, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej szczecińskiego magistratu.

- Raport z konsultacji musimy opublikować w 30 dni od zakończenia konsultacji. Do części pytań i propozycji odniesiemy się w raporcie - mówił.

ZOBACZ TEŻ:

SPP ma być większa i droższa! Ruszyły konsultacje

Jeśli urzędnicy nie przyspieszą prac nad raportem, aby trafił jeszcze do radnych we wrześniu, to projekt uchwały o rozszerzeniu SPP i wyższych opłatach za postój trafiłby najwcześniej na październikową sesję i mógłby wejść w życie od nowego roku.

Zakłada, że w strefie A pierwsza godzina kosztowałaby 3,60 zł (druga 4,30 zł, trzecia 5,10 zł, i 3,60 zł za każdą kolejną), a w strefie B 2,80 zł za pierwszą godzinę (3,30 zł za drugą, 3,90 zł za trzecią i 2,80 za każda kolejną). Obecnie to 2,80 zł (A) i 1,60 zł (B) za pierwszą godzinę. Uwzględniono trzy warianty poszerzenia SPP, które razem obejmują ok. 4900 miejsc postojowych wobec blisko 7 tys. istniejących obecnie. Kolejna propozycja to podniesienie cen jednorazowych abonamentów, opłaty dodatkowej i opłat zryczałtowanych (za wyjątkiem opłat dla osób niepełnosprawnych i rodziców dzieci uczęszczających do placówek oświatowych). Abonamenty miesięczne mają być dostępne tylko dla osób i firm płacących podatki w Szczecinie. Projekt zakłada likwidację abonamentów rocznych. Kolejną nowością jest abonament dla każdego na dowolną liczbę dni roboczych w cenie 34,60 zł/dzień dla strefy A i 26,80 dla B.Przy 17 stacjach SKM planowana jest budowa parkingów P&R na blisko 900 miejsc.

Od roku 2012 liczba zarejestrowanych pojazdów w Szczecinie wzrosła z 238 tys. do ponad 300 tys. Badania zapełnienia strefy wykonane pod koniec 2018 roku wskazują, że na wielu ulicach SPP i tuż za jej granicami zapełnienie miejsc postojowych w godzinach największej kumulacji przekracza 100 proc. (co wynika z faktu, że kierowcy parkują także w miejscach niedozwolonych). Przeciętne dzienne napełnienie strefy wynosi 92,9 proc. (w godzinie maksymalnej – 97,1 proc.), a powinno oscylować ok. 70-80 proc. Stąd propozycja zmian w SPP, która w obecnym kształcie działa od 2012 r.

SPRAWDŹ:

ZOBACZ TEŻ:

Zobacz zdjęcia od Internautów i nie tylko z mistrzami parkowania w Szczecinie. Śmiać się czy płakać?

Królowie parkowania ze Szczecina. Zobacz, co potrafią kierow...

ZOBACZ TAKŻE:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto