Decyzja miała zapaść w czwartek na posiedzeniu kolegium prezydenckiego.
- Dyskusja na ten temat została przesunięta na przyszły tydzień - mówi Wojciech Jachim ze spółki NiOL, zarządcy Strefy Płatnego Parkowania w Szczecinie.
Mało prawdopodobne, aby projekt uchwały trafił już na najbliższą sesję zaplanowaną na 8 września. Urzędnicy muszą najpierw przygotować raport z konsultacji społecznych, które zakończyły się tydzień temu.
- Otrzymaliśmy ok. 200 wniosków, opinii. Są teraz przedmiotem analiz pracowników WGK i NiOL. Finalnie posłużą do opracowania ostatecznej wersji projektów uchwał dot. systemu parkowania w Szczecinie - wyjaśnia Jachim.
Wcześniej w podobnym tonie wypowiadał się Paweł Adamczyk, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej szczecińskiego magistratu.
- Raport z konsultacji musimy opublikować w 30 dni od zakończenia konsultacji. Do części pytań i propozycji odniesiemy się w raporcie - mówił.
ZOBACZ TEŻ:
Jeśli urzędnicy nie przyspieszą prac nad raportem, aby trafił jeszcze do radnych we wrześniu, to projekt uchwały o rozszerzeniu SPP i wyższych opłatach za postój trafiłby najwcześniej na październikową sesję i mógłby wejść w życie od nowego roku.
Zakłada, że w strefie A pierwsza godzina kosztowałaby 3,60 zł (druga 4,30 zł, trzecia 5,10 zł, i 3,60 zł za każdą kolejną), a w strefie B 2,80 zł za pierwszą godzinę (3,30 zł za drugą, 3,90 zł za trzecią i 2,80 za każda kolejną). Obecnie to 2,80 zł (A) i 1,60 zł (B) za pierwszą godzinę. Uwzględniono trzy warianty poszerzenia SPP, które razem obejmują ok. 4900 miejsc postojowych wobec blisko 7 tys. istniejących obecnie. Kolejna propozycja to podniesienie cen jednorazowych abonamentów, opłaty dodatkowej i opłat zryczałtowanych (za wyjątkiem opłat dla osób niepełnosprawnych i rodziców dzieci uczęszczających do placówek oświatowych). Abonamenty miesięczne mają być dostępne tylko dla osób i firm płacących podatki w Szczecinie. Projekt zakłada likwidację abonamentów rocznych. Kolejną nowością jest abonament dla każdego na dowolną liczbę dni roboczych w cenie 34,60 zł/dzień dla strefy A i 26,80 dla B.Przy 17 stacjach SKM planowana jest budowa parkingów P&R na blisko 900 miejsc.
Od roku 2012 liczba zarejestrowanych pojazdów w Szczecinie wzrosła z 238 tys. do ponad 300 tys. Badania zapełnienia strefy wykonane pod koniec 2018 roku wskazują, że na wielu ulicach SPP i tuż za jej granicami zapełnienie miejsc postojowych w godzinach największej kumulacji przekracza 100 proc. (co wynika z faktu, że kierowcy parkują także w miejscach niedozwolonych). Przeciętne dzienne napełnienie strefy wynosi 92,9 proc. (w godzinie maksymalnej – 97,1 proc.), a powinno oscylować ok. 70-80 proc. Stąd propozycja zmian w SPP, która w obecnym kształcie działa od 2012 r.
SPRAWDŹ:
ZOBACZ TEŻ:
ZOBACZ TAKŻE:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?