Jest to kontenerowiec, którego nośność wynosi ok. 42 tysięcy DWT a długość całkowita to 220 m. Zakończenie budowy planowane jest na przełomie 2010 i 2011 r. Następnie jednostka zostanie wyczarterowana i będzie służyć przez kolejne lata na międzynarodowych liniach morskich przewozów kontenerowych.
- Statek został przejęty jako zabezpieczenie przez Agencję Rozwoju Przemysłu na przełomie 2008 i 2009 r. od Stoczni Szczecińskiej Nowa – tłumaczy Roma Sarzyńska – Przeciechowska z Agencji Rozwoju Przemysłu. – Agencja powołała spółkę celową „Aranda” i w maju 2009 r. powierzyła jej dokończenie budowy kontenerowca mogącego przewozić prawie 3100 kontenerów.
Pierwsze środki finansowe posłużą głównie zakupom materiałów i urządzeń związanych z realizacją budowy. Dla realizacji tak specjalistycznego zadania produkcyjnego Stocznia Gryfia S.A. pozyskała inżynierów i budowniczych statków m.in. z byłej Stoczni Szczecińskiej Nowa Sp. z o.o. W budowie uczestniczyć będzie wiele firm kooperujących ze Stocznią z terenu Szczecina i okolic.
Zobacz także: Widowiskowe holowanie kontenerowca
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?