Dzisiaj ogłoszono przetarg. Już nie długo rozpocznie się wybór wykonawców inwestycji.
Miasto szuka inżyniera kontraktu odpowiedzialnego za budowę Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Będzie pełnił swoją funkcję od listopada 2012 roku do końca 2014 roku. Jego zadaniem będzie świadczenie usług związanych z zarządzaniem, koordynacją, kontrolą, nadzorem i rozliczeniem przy realizacji SST.
- Firmy, które będą zainteresowane podjęciem się tego zadania będą musiały wykazać się doświadczeniem związanym z nadzorem nad inwestycjami drogowymi, tramwajowymi i przy budowie mostów czy wiaduktów - informuje Dariusz Wołoszczuk ze szczecińskiego magistratu. - Muszą też dysponować odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobowym. Dodatkowo muszą posiadać zdolność finansową, czyli dostęp do środków nie mniejszych niż 150 tysięcy złotych i ubezpieczenie na kwotę nie niższą niż 2 miliony złotych.
Otwarcie ofert zaplanowano na 20 sierpnia. W najbliższym czasie zostanie także ogłoszony przetarg na wykonawcę robót.
Podczas planowania inwestycji nie ma już większych przeszkód. Rozwiązany został również problem z zapuszczoną willą Grunenberga, o którą walczyło stowarzyszenie "Ocalmy zabytek" oraz jej mieszkańcy. Zostanie przesunięta i nie wstrzyma arcyważnego zadania. Wojewoda utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję Prezydenta Miasta Szczecin o zezwoleniu na realizację inwestycji.
Realizacja Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju podzielona jest na dwa etapy. Bardzo istotną przebudową będą prace na skrzyżowaniu przy ul. Batalionów Chłopskich oraz Hangarowej, gdzie będzie wiadukt. Trasa z Basenu Górniczego do pętli przy na ulicy Turkusowej liczyła będzie cztery kilometry. W ciągu nowej linii powstanie sześć przystanków.
Torowisko przystosowane będzie do obsługi tramwajów, które maksymalnie poruszać się będą mogły z prędkością 60 km/h. Szczecińskim Szybkim Tramwajem powinniśmy pojechać pod koniec 2014 roku. Inwestycja ma kosztować ponad 200 milionów złotych. Z tą myślą trafią też do nas 22 niskopodłogowe tramwaje, które w dużej mierze będą służyły do obsługi tej linii.
Już w latach 2001-2005 bylismy świadkami przygotowania do budowy. Przeprowadzona była pod nazwą "Przeprawa mostowa przez rzekę Regalicę w Szczecinie". Wykonano wówczas most tramwajowy i wiadukty dojazdowe dla potrzeb budowy Szczecińskiego Sztbkiego Tramwaju. Wartość zadania wyniosła 62,29 miliona złotych.
Szczeciński Szybki Tramwaj. Czytaj więcej:
- Szczecin: Szybki tramwaj wystartuje w tym roku [prezentacja]
- Pożegnamy się z szybkim tramwajem? To może powinniśmy pożegnać się i z prezydentem?
- Mieszkańcy mogą zostać w Willi Grueneberga
- Szczecin: Szybki tramwaj nabiera rozpędu, ale...
- Przełom w sprawie budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Przesuną willę Grüneberga
- Willa Grüneberga ocalona. Szczeciński Szybki Tramwaj też
- Stanęli w obronie domu Grueneberga (foto+wideo)
- Remont torowiska przy Bramie Portowej. Jest trzech chętnych na wykonanie prac
- Wielkie inwestycje w tramwaje, czy niezbędne minimum? Druga strona medalu [komentarz]
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?