Jak informuje Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM-u, wykonawca rozpocznie prace od przygotowania zaplecza budowy, geodezyjnego wytyczenia zakresu robót, inwentaryzacji, przeprowadzenia kontroli ornitologicznej oraz robót przygotowawczych.
Pierwszy etap organizacji ruchu obejmuje obszar projektowanej pętli autobusowej oraz parkingu P&R. W tym etapie jezdnia zostaje zwężona do 7 m.
- Ruch będzie odbywał się dwukierunkowo po dwóch pasach ruchu – każdy o szerokości 3,5 m - wyjaśnia Hanna Pieczyńska. - Istniejące przejście dla pieszych zostanie przeniesione 20 m dalej w kierunku ul. Granitowej. Przeniesiony zostanie również istniejący przystanek autobusowy (w kierunku południowym za skrzyżowanie z ul. Walczaka). Ruch pieszy w sąsiedztwie robót skierowany zostanie na chodnik po wschodniej części ul. Metalowej.
CZYTAJ TEŻ:
O ZADANIU
Parking park and ride, nowa pętla autobusowa z zagospodarowaniem terenu, nowe jezdnie, chodniki i oświetlenie - to wszystko powstanie w Podjuchach. Plac budowy na zadanie „Budowa węzła przesiadkowego stacja Podjuchy wraz z urządzeniami związanymi z integracją transportu na linii kolejowej 273 w ramach projektu »Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351« w formie zaprojektuj i wybuduj” został przekazany.
Zakres prac obejmie w szczególności:
- budowę pętli autobusowej wraz z zagospodarowaniem terenu,
- budowę parkingów dla samochodów osobowych typu Park&Ride,
- budowę parkingu Bike&Ride,
- budowę wiat przystankowych,
- wykonanie elementów Systemu Informacji Pasażerskiej,
- rozbiórkę istniejących obiektów i nawierzchni,
- budowę zaplecza socjalno-kasowego,
- budowę systemu zliczania pojazdów na parkingu,
- budowę/przebudowę chodników,
- budowę/przebudowę oświetlenia ulicznego,
- budowę/przebudowę odwodnienia projektowanych nawierzchni,
- przebudowę kolidującego uzbrojenia,
- budowę zjazdów,
- wprowadzenie stałej organizacji ruchu.
CZYTAJ TAKŻE:
- Będzie to ogromny skok jakościowy dla pasażerów i ułatwienia w ramach zrównoważonego transportu zbiorowego. Parking P&R wraz z pętlą autobusową stanie się elementem większej całości, która w najbliższych latach zmieni oblicze komunikacji miejskiej w naszym mieście - informuje Pieczyńska. - Budowa węzła przesiadkowego przy stacji Podjuchy jest elementem projektu realizowanego przez Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego związanego z budową Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, która stanowić będzie oś transportu publicznego w obszarze funkcjonalnym miasta Szczecin. Węzły przesiadkowe realizowane w ramach projektu mają poprawić skomunikowanie pomiędzy poszczególnymi środkami transportu oraz przyczynić się do wzrostu zainteresowania transportem publicznym.
Zakończenie prac budowlanych przewiduje się na koniec tego roku. Koszt przedsięwzięcia, którego wykonawcą jest firma MUSING BUD Sp. z o.o. Sp.K., to 11,6 mln zł.
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?