Tramwaje pochodzą z lat 2000/2001, były to gołe pudła dostarczone przez chorzowską fabrykę Konstal. W Centralnych Warsztatach przy ulicy Klonowica zbudowano nowe tramwaje. Teraz zyskują nowy wygląd.
- To najmłodsze trzydrzwiowe „105” modernizujemy je od dłuższego czasu - mówi Zbigniew Dąbrowski, zastępca prezesa spółki Tramwaje Szczecińskie. - Niewiele będą się różnić od moderusów alfa oprócz przodu, gdzię są inne światła. Kolejna zmiana dotyczy ułatwienia pracy motorniczego, poprzez zastosowanie joysticka w miejsce pedałów.
Dodajmy, że wszystkie wagony przystosowano do jazdy w składach co najmniej 2-wagonowych poprzez montaż wyświetlaczy matrycowych wyłącznie z przodu (pierwszy wagon) lub z tyłu (doczepy czynne). Cechą charakterystyczną jest to, że drugi wagon w składzie to doczepa czynna poprzez poziome ułożenie głównej szafy elektrycznej.
Gdy tramwaje wchodziły do użytku nowością dla pasażerów (jak i dla motorniczych) była możliwość otwierania drzwi z napędem IFE przez pasażerów, po raz pierwszy w Szczecinie zastosowana w wagonach polskiej produkcji.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?