Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Stare jak nowe, czyli lifting starych wagonów

jasz
Sebastian Wołosz
Trwa modernizacja 12 wagonów typu 105Ng/S, czyli najmłodszych szczecińskich „stopiątek”. Pojazdy liczą sobie po kilkanaście lat, zyskają.

Tramwaje pochodzą z lat 2000/2001, były to gołe pudła dostarczone przez chorzowską fabrykę Konstal. W Centralnych Warsztatach przy ulicy Klonowica zbudowano nowe tramwaje. Teraz zyskują nowy wygląd.

- To najmłodsze trzydrzwiowe „105” modernizujemy je od dłuższego czasu - mówi Zbigniew Dąbrowski, zastępca prezesa spółki Tramwaje Szczecińskie. - Niewiele będą się różnić od moderusów alfa oprócz przodu, gdzię są inne światła. Kolejna zmiana dotyczy ułatwienia pracy motorniczego, poprzez zastosowanie joysticka w miejsce pedałów.

Dodajmy, że wszystkie wagony przystosowano do jazdy w składach co najmniej 2-wagonowych poprzez montaż wyświetlaczy matrycowych wyłącznie z przodu (pierwszy wagon) lub z tyłu (doczepy czynne). Cechą charakterystyczną jest to, że drugi wagon w składzie to doczepa czynna poprzez poziome ułożenie głównej szafy elektrycznej.

Gdy tramwaje wchodziły do użytku nowością dla pasażerów (jak i dla motorniczych) była możliwość otwierania drzwi z napędem IFE przez pasażerów, po raz pierwszy w Szczecinie zastosowana w wagonach polskiej produkcji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto