Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Stadion Pogoni Szczecin zyska nową nazwę. Zadba o to specjalnie wybrane konsorcjum firm

Łukasz Czerwiński
Łukasz Czerwiński
Szczecińskie Inwestycje Miejskie
Miasto Szczecin wybrało konsorcjum firm, które pomogą w znalezieniu sponsora tytularnego dla nowego stadionu Pogoni Szczecin. Ostatnim krokiem do podjęcia działań, jest podpisanie stosownej umowy. Wybór padł na firmy z dużym doświadczeniem w temacie sponsoringu tytularnego i marketingu.

Konsorcjum dwóch firm z Warszawy i Gdańska wygrało ogłoszony przez miasto przetarg, w którym wpłynęły dwie oferty na pomoc i doradztwo w znalezieniu sponsora tytularnego dla nowego stadionu miejskiego. Firmy Komunikacja Plus Sp. z o.o. Sp. k. i Sport Innovation Kamil Kukułka złożyły najkorzystniejszą ofertę i to one będą odpowiedzialne za wykonanie czteroetapowego zadania, które ma przynieść miastu korzyści w postaci sprzedaży prawa do nazwy stadionu. Za swoją pracę otrzymają wynagrodzenie wysokości 55 tysięcy złotych plus 3,4% od podpisanej umowy sponsoringowej.

Zwycięzcy nie zdradzają strategii

Skoro poznaliśmy już strony odpowiedzialne za wykonanie zadania, to postanowiliśmy zapytać o sposób w jaki zamierzają znaleźć i przekonać potencjalnego sponsora obiektu. Jak mówi Kamil Kukułka, na szczegóły jest jeszcze za wcześnie.

- Dopóki nie dojdzie do związania umową, nie możemy przedstawiać szczegółów naszych działań, ponieważ w pierwszej kolejności musimy uzyskać akceptację zamawiającego dla ich planu. Do pierwszego spotkania roboczego będzie mogło dojść dopiero po formalnym podpisaniu umowy- informuje przedstawiciel firmy Sport Innovation.

Wśród jakich firm będzie poszukiwany potencjalny sponsor? W Polsce na sponsoring tytularny często decydują się spółki skarbu państwa, ale to nie będzie główny kierunek jaki obierze wybrane konsorcjum.

- Doświadczenia ostatnich lat na rynku sponsoringu obiektów pokazują, że marki decydujące się na włączenie sponsoringu tytularnego w swój marketing-mix często są związane z regionem, w którym zlokalizowany jest obiekt. Związek ten może polegać na lokalizacji centrali firmy, czy też ważnego zakładu produkcyjnego - informuje Kamil Kukułka.

Potencjalni sponsorzy będą poszukiwani wśród firm związanych ze Szczecinem i okolicą, ale także takich, które zamierzają w najbliższej przyszłości zainwestować w naszym regionie.

Czy sponsoring tytularny jest atrakcyjny?

Zastanówmy się, dlaczego potencjalny sponsor miałby zakupić prawa do nazwy stadionu miejskiego. Patrząc na względy reklamowe, to ostatnie wyniki osiągane przez Pogoń Szczecin mogą okazać się dobrym argumentem przetargowym. Klub przyciąga na stadion mnóstwo kibiców, a mecze domowe Pogoni transmitowane są w telewizji, często także ogólnodostępnej. W ostatnich dwóch latach Pogoń pokazała się również w Europie, więc reklama związana z nazwą firmy, może dotrzeć do dużego grona odbiorców. Jednak nie tylko klub będzie argumentem podczas rozmów.

- Szczecin to dynamicznie rozwijające się miasto, o atrakcyjnym położeniu geograficznym. Te argumenty na pewno należy podnosić w ewentualnych rozmowach nie tylko z firmami, które są już tutaj zlokalizowane, ale również z tymi, które dopiero rozważają inwestycje w regionie - tłumaczy Kamil Kukułka.

Zaglądamy do sąsiadów

Jak już wcześniej analizowaliśmy, w Polsce najczęściej w sponsoring tytularny inwestują spółki skarbu państwa, a także duże firmy z siedzibą znajdującą się w bliskiej lokalizacji. A jak to wygląda chociażby w Niemczech? Jakie firmy decydują się na taką promocję?

Myślimy Bundesliga - mówimy Bayern Monachium. Sponsorem tytularnym stadionu najlepszego klubu w Niemczech jest firma ubezpieczeniowa Allianz. Inny niemiecki gigant - Borussia Dortmund, także rozgrywa mecze na stadionie z nazwą firmy ubezpieczeniowej (Signal Iduna). Drużyna Mainz od niedawna rozgrywa mecze na MEWA Arena, gdzie sponsorem tytularnym jest lider na rynku zarządzania tekstyliami, a sponsorem tytularnym stadionu Schalke jest browar Veltins. Akurat ta ostatnia opcja w Polsce wydaje się nierealna. W wielu przypadkach sponsoring tytularny obiektu, to po prostu rozszerzenie wieloletniej już współpracy. Również w Niemczech sponsorzy tytularni stadionu często mają główną siedzibę lub oddział w mieście, w którym znajduje się sponsorowany obiekt. Jako przykład możemy podać dwa koncerny samochodowe: Volkswagen Arenę w Wolfsburgu, czy Merecedes-Benz Arenę w Stuttgarcie. Allianz i Signal Iduna również są bezpośrednio związane odpowiednio z Bawarią i Dortmundem.

Siła doświadczenia

Firmy, które miasto Szczecin wyłoniło w przetargu, cechują się dużym doświadczeniem w poszukiwaniu sponsorów tytularnych dla obiektów sportowych. Duży prym na rynku polskim wiedzie właśnie Sport Innovation, który przez ostatnie kilkanaście lat opracował projekty sponsoringu tytularnego dla takich sponsorów jak: Atlas, Ergo Hestia, Inea i PGE, a także dla obiektów sportowych: Stadion Śląski w Chorzowie, Arena Kraków, Stegu Arena i Toyota Park w Opolu. Aktualnie firma pracuje też nad pozyskaniem sponsora tytularnego dla budowanego właśnie Stadionu Narodowego w Wilnie.

Komunikacja Plus, drugi uczestnik konsorcjum, to jeden z liderów rynku usług z zakresu doradztwa komunikacyjnego i marketingowego w Polsce. Posiada bogate doświadczenie w zakresie wspierania działań marketingowych zarówno dla globalnych korporacji, czołowych polskich marek, ale też jednostek samorządu terytorialnego.

Efekty pracy wybranego konsorcjum powinniśmy poznać na początku przyszłego roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dni Lawinowo-Skiturowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto