- Każdego dnia przychodzi do nas kolejnych kilkadziesiąt osób – mówi Rzecznik Praw Konsumenta Longina Kaczmarek. – Poza tym ludzie zasypują nas mailami i ciągle do nas dzwonią. Obecnie mamy niemal 400 zgłoszeń!Pokrzywdzeni w nieuczciwej firmie opłacali rachunki. Niektórzy z nich płacili nawet kilka tysięcy złotych.
Kaczmarek przyznaje, że wraz ze swoimi współpracownikami nie nadążali z przyjmowaniem kolejnych, poszkodowanych ludzi. Dlatego Urząd Miasta skierował do ich działu dodatkowe osoby do pomocy. Teraz nie ma już takiego problemu.
Do biura zgłaszają się w większości osoby, których „opłacone” rachunki wynosiły ponad 100 złotych. Pozostałe, których zapłacona suma była niższa pogodzili się ze stratą.
- Jesteśmy w trakcie przygotowywania dokumentów, które trafią do prokuratury – mówi Longina Kaczmarek. – W piątek dostarczymy, wraz ze wszystkimi niezbędnymi dokumentami zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.
Okienko Kasowe przez rok umożliwiało swoim klientom szybkie, bezproblemowe i tanie płacenie rachunków. 31 października spółka ogłosiła upadłość. Wpłacone pieniądze nie dotarły na konta adresatów. W skali Polski ludzie stracili niemal pięć milionów złotych. Tylko w Szczecinie, przez niecałe dwa tygodnie ze skargą do Rzecznika Praw Konsumenta zgłosiło się 400 osób. Wiele z nich straciło nawet kilka tysięcy złotych.
Andrzej Kus
Fot. Jakub Jurcan
Czytaj też:
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?