SPP. Parkowanie w Szczecinie po nowemu? Co się zmieni?

Oskar Masternak
Oskar Masternak
Co zmieni się w szczecińskiej strefie płatnego parkowania Andrzej Szkocki
Spółka odpowiadająca za Strefę Płatnego Parkowania w Szczecinie rozważa wprowadzenie nowej taryfy na terenie Starego Miasta.

Taki wniosek wynika z pisma, które otrzymał Igor Podeszwik z inicjatywy Nowy Szczecin. Na terenie osiedla miałaby powstać „strefa śródmiejska”, czyli rozwiązanie znane już w Krakowie, a w niedalekiej przyszłości wprowadzone ma być w Poznaniu.

- Spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne co kilka lat zleca zewnętrznym ekspertom analizę funkcjonowania SPP. (...) Autorzy raportu rekomendują utworzenie SŚ, jednak najpierw należałoby powiększyć strefę i ograniczyć dostępność abonamentów - informuje Radosław Kanarek, prezes zarządu NiOL.

ZOBACZ TEŻ:

Drogo za parkowanie na placu Orła Białego w Szczecinie. Nowe...

Impulsem do takiego rozwiązania ma być działająca od lutego specjalna strefa parkowania na placu Orła Białego.

- Bardzo cieszy mnie, że spółka NiOL analizuje możliwość wprowadzenia tzw. Strefy Śródmiejskiej na terenie Starego Miasta. Jest to dobra strategia, którą podążają już inne miasta w Polsce i której celem jest zmiana zachowań komunikacyjnych mieszkańców. Dzięki wprowadzeniu SŚ mieszkańcy Starego Miasta będą mogli łatwiej zaparkować swoje pojazdy, a dodatkowe wpływy z wyższych opłat za parkowanie przyczynią się do poprawy infrastruktury pieszej i rowerowej oraz zwiększenia zieleni miejskiej - uważa Jagoda Żyłkowska, radna Rady Osiedla Stare Miasto.

ZOBACZ TEŻ:

CZYTAJ TEŻ:

Cóż to było za widowisko! Pożegnanie lata na pl. Orła Białego

Rodzinne Święto placu Orła Białego w Szczecinie [ZDJĘCIA, WIDEO]

W lipcu ubiegłego roku Kraków podzielono na trzy podstrefy - A, B i C. Za pierwszą godzinę postoju trzeba płacić w nich odpowiednio - 9, 7 i 5 zł (za drugą godzinę 10, 8 i 6 zł, za trzecią 11, 9 i 7 zł, a za kolejne znów 9, 7 i 5 zł).

- Utworzenie strefy śródmiejskiej jest potrzebne, ale musi być to zrobione w powiązaniu ze zmianą kształtu całej strefy płatnego parkowania. Potrzebna jest kompleksowa strategia dla strefy płatnego parkowania, a nie wyłącznie dla strefy śródmiejskiej. Jak wiemy niedługo zostanie uruchomiona Szybka Kolej Metropolitalna, i to do przebiegu kolei strefa płatnego parkowania powinna być rozszerzona. Ponadto zmiany strefy muszą być podparte badaniami, które już zostały opracowane i wszelkie propozycje przed wszystkim obligatoryjnie powinny być skonsultowane z mieszkańcami. Od lat mieszkańcy wielu ulic jak Pocztowej, 5 Lipca wnioskują o rozszerzenie strefy płatnego parkowania, ponieważ obecnie to ich ulice pełnią rolę parkingów dla osób pracujących w SPP, tym samym uniemożliwiając im korzystanie z miejsc postojowych na ulicach przy których mieszkają. Odrębną sprawą jest przeanalizowanie abonamentów zwłaszcza abonamentów dla firm. Jestem w kontakcie z mieszkańcami i przedsiębiorcami z 5 Lipca, którzy zwracają uwagę na problem braku rotacyjności przez co cierpią lokalni usługodawcy - uważa radna Dominika Jackowski.

</a><br><br><h2>WIDEO: <a href=Szczeciński Budżet Obywatelski 2020! Na to wydamy ponad dwanaście mln zł

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
27 lutego, 22:19, Gość:

Jeszcze wrócą czasy, jak w średniowieczu, że za wjazd do miasta trzeba będzie płacić. Tylko ciągle nie wiem jak rozwiązać problem dotarcia dziecka z obrzeży do szkoły muzycznej z własnym akordeonem... Na rowerze? Nie zapominajmy oczywiście o plecaku z zeszytami...

jest od tego komunikacja miejska

G
Gość

Temat SPP od lat budziła wiele kontrowersji.Jeśli sie sprzedaje więcej abonamentów jak jest miejsc parkingowych to nie można liczyć na ich rotacyjność .Nie trzeba być ekspertem żeby wiedzieć że w ten sposób się nie zarabia.Dziwi mnie dlaczego zleca się zewnętrznym podmiotom analizy skoro w magistracie są tęgie głowy które na dobrą sprawę lepiej znają realia naszego miasta.Niestety odnosi sie wrażenie że boją się brania odpowiedzialności za swoje poczynania .Tu nie ma co sie zastanawiać i czekać a jak najszybciej wzorem innych większych miast podnieś stawki za parkowanie.Utworzyć jedną strefę i do tego z jedną stawką Czy to będzie 10 czy 8 złotych nie ma znaczenia Ta opłata musi wymusić rotacyjność .A nie przestrzegających niestety zasad SM (którą należy dofinansować) sumiennie karać .Skończyć z dyskusjami i brać sie do roboty.Czas to pieniądz.

E
ELJOT.N

Każdy powód dobry, żeby łatać miejski budżet, drenowany od lat przez kościół. A jak tam, pazerne robaczki, radzi sobie gdańskie Główne Miasto z milionami turystów (a nie z tysiącami niemieckich emerytów)? Przyjeżdżam, opłacam kartą (nie siedem złotych za godzinę), zostawiam auto, zwiedzam, biorę auto, zostawiam, zwiedzam, itd. Przecież nie chodzi ani o mieszkańców, ani o pobudzenie ruchu, ani o wygodę przyjezdnych...

G
Gość

Jeszcze wrócą czasy, jak w średniowieczu, że za wjazd do miasta trzeba będzie płacić. Tylko ciągle nie wiem jak rozwiązać problem dotarcia dziecka z obrzeży do szkoły muzycznej z własnym akordeonem... Na rowerze? Nie zapominajmy oczywiście o plecaku z zeszytami...

O
Oo

Pamiętajcie żeby w międzyczasie słupków wszędzie ponastawiac, pozabierac miejsc parkingowych, narobić jednokierunkowych, zwezen zwalniających i wylaczen pasów ruchu. Tylko się później nie dziwcie że karetka czy straż pożarna jedzie pół godziny! Nie wspominając o kontrachentach biznesowych i turystach. Rozsądku życzę.Jest jeszcze czas

G
Gość
27 lutego, 21:23, Gość:

to może niech więcej [wulgaryzm]ków stawiają niebieskich i czarnych na skrzyżowaniach i rondach, żeby przypadkiem mieszkaniec nie poczuł się za pewny w swoim mieście, niech czuje że jest tylko skarbonką nie mająca nic do gadania, niech zostawi rządzenie profesjonalnym szlachcicom ze szpinakowego pałacu

kuutasek nie jest wulgaryzmem, ludzie zajrzyjcie do słownika

G
Gość

to może niech więcej [wulgaryzm]ków stawiają niebieskich i czarnych na skrzyżowaniach i rondach, żeby przypadkiem mieszkaniec nie poczuł się za pewny w swoim mieście, niech czuje że jest tylko skarbonką nie mająca nic do gadania, niech zostawi rządzenie profesjonalnym szlachcicom ze szpinakowego pałacu

G
Gość

A może powstało by choć jedno dodatkowe miejsce parkingowe, a nie krojenie kierowców.

M
Mieszkaniec ul. Pocztowej.

Dodatkowo na ul.Pocztowej pomiędzy ul.Jagiellońską a ul.Ściegiennego mamy od lat działającą wypożyczalnie samochodów. Właściciel firmy zrobił sobie na tym odcinku ulicy prywatny parking.Przeważnie parkuje tam ok. 10 jego samochodów ( busy i osobowe).Wcześniej ,kiedy mieliśmy SPP na ul.Pocztowej samochody trzymał na swoim prywatnym terenie. Od lat mieszkańcy i usługodawcy tego rejonu proszą o powrót SPP. Może teraz się w końcu uda. Pozdrawiam.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3