Taki wniosek wynika z pisma, które otrzymał Igor Podeszwik z inicjatywy Nowy Szczecin. Na terenie osiedla miałaby powstać „strefa śródmiejska”, czyli rozwiązanie znane już w Krakowie, a w niedalekiej przyszłości wprowadzone ma być w Poznaniu.
- Spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne co kilka lat zleca zewnętrznym ekspertom analizę funkcjonowania SPP. (...) Autorzy raportu rekomendują utworzenie SŚ, jednak najpierw należałoby powiększyć strefę i ograniczyć dostępność abonamentów - informuje Radosław Kanarek, prezes zarządu NiOL.
ZOBACZ TEŻ:
Impulsem do takiego rozwiązania ma być działająca od lutego specjalna strefa parkowania na placu Orła Białego.
- Bardzo cieszy mnie, że spółka NiOL analizuje możliwość wprowadzenia tzw. Strefy Śródmiejskiej na terenie Starego Miasta. Jest to dobra strategia, którą podążają już inne miasta w Polsce i której celem jest zmiana zachowań komunikacyjnych mieszkańców. Dzięki wprowadzeniu SŚ mieszkańcy Starego Miasta będą mogli łatwiej zaparkować swoje pojazdy, a dodatkowe wpływy z wyższych opłat za parkowanie przyczynią się do poprawy infrastruktury pieszej i rowerowej oraz zwiększenia zieleni miejskiej - uważa Jagoda Żyłkowska, radna Rady Osiedla Stare Miasto.
ZOBACZ TEŻ:
CZYTAJ TEŻ:
ZOBACZ TEŻ:
ZOBACZ TAKŻE:
W lipcu ubiegłego roku Kraków podzielono na trzy podstrefy - A, B i C. Za pierwszą godzinę postoju trzeba płacić w nich odpowiednio - 9, 7 i 5 zł (za drugą godzinę 10, 8 i 6 zł, za trzecią 11, 9 i 7 zł, a za kolejne znów 9, 7 i 5 zł).
- Utworzenie strefy śródmiejskiej jest potrzebne, ale musi być to zrobione w powiązaniu ze zmianą kształtu całej strefy płatnego parkowania. Potrzebna jest kompleksowa strategia dla strefy płatnego parkowania, a nie wyłącznie dla strefy śródmiejskiej. Jak wiemy niedługo zostanie uruchomiona Szybka Kolej Metropolitalna, i to do przebiegu kolei strefa płatnego parkowania powinna być rozszerzona. Ponadto zmiany strefy muszą być podparte badaniami, które już zostały opracowane i wszelkie propozycje przed wszystkim obligatoryjnie powinny być skonsultowane z mieszkańcami. Od lat mieszkańcy wielu ulic jak Pocztowej, 5 Lipca wnioskują o rozszerzenie strefy płatnego parkowania, ponieważ obecnie to ich ulice pełnią rolę parkingów dla osób pracujących w SPP, tym samym uniemożliwiając im korzystanie z miejsc postojowych na ulicach przy których mieszkają. Odrębną sprawą jest przeanalizowanie abonamentów zwłaszcza abonamentów dla firm. Jestem w kontakcie z mieszkańcami i przedsiębiorcami z 5 Lipca, którzy zwracają uwagę na problem braku rotacyjności przez co cierpią lokalni usługodawcy - uważa radna Dominika Jackowski.
Szczeciński Budżet Obywatelski 2020! Na to wydamy ponad dwanaście mln złDołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?