- Media rozpisywały się rok temu, że miasto lada dzień wyznaczy śluzy dla rowerów na skrzyżowaniach, tymczasem ani jedna nie powstała - mówi Bartosz Skórzewski, prezes Stowarzyszenia "Rowerowy Szczecin". - Proszę z tego rozliczać.
Dla porównania pierwsze takie rozwiązanie w organizacji ruchu Wrocławia pojawiło się już w sierpniu 2010 roku.
Śluza rowerowa jest to część pasa ruchu, przeznaczona do zatrzymania wyłącznie rowerów. Znajduje się między linią zatrzymań dla samochodów a skrzyżowaniem. Rowerzyści w śluzie na zielonym świetle ruszają jako pierwsi - co jest dla nich ułatwieniem. Są też doskonale widoczni.
Kierowcy stojących na światłach pojazdów widzą ich lepiej, niż gdyby stali obok, często w martwym polu widzenia.
W ten sposób śluza rowerowa poprawia bezpieczeństwo. Dla cyklistów oznacza to, że nie będą musieli stać w korku wraz z samochodami. Będą mogli ominąć stojące na światłach samochody i zatrzymać przed nimi na wlocie skrzyżowania.
Według naszych informacji trwa zbieranie opinii do projektu wprowadzenia śluzy dla rowerzystów na skrzyżowaniu ulicy Królowej Korony Polskiej z Aleją Wojska Polskiego.
- Oficer rowerowy przygotowuje także projekt wprowadzenia wysuniętej linii zatrzymań dla rowerzystów w rejonie eskrzyżowania ulic: Wyspiańskiego i Zaleskiego - mówi Dariusz Wołoszczuk z Biura Komunikacji Społecznej i Marketingowej Urzędu Miasta.
Usłyszeliśmy, że w tym roku nie ma szans na realizację projektów. Nie jest także znany budżet na przyszły rok.
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?