Budowa połączenia powinna zakończyć się za około miesiąc. Wykonawca firma Eurovia Polska S.A. wciąż jednak nie ukończyła niektórych prac. Jak twierdzi na swojej stronie internetowej Stowarzyszenie Rowerowy Szczecin, wiele miejsc na trasie wykonano niezgodnie z projektem budowlanym i obowiązującymi przepisami.
– Najpoważniejszy zarzut to szerokość i geometria dróg rowerowych. W niektórych miejscach ścieżki są o ponad pół metra węższe niż przewiduje projekt – mówi prezes Stowarzyszenia Rowerowy Szczecin Bartosz Skórzewski.
Zgodnie z projektem droga dla rowerów, zarówno na Trasie Zamkowej jak i w okolicy wjazdu na nią, powinna być dwukierunkowa i mieć szerokość od 2,0 do 2,2 m. Niestety wybudowana droga dla rowerów ma szerokość zaledwie 1,5 m, a jej geometria jest zupełnie inna niż w projekcie.
Inwestycja rozpoczęła się pod koniec 2010 roku. Wykonawca miał na jej realizacje 11 miesięcy. W jej zakres wchodzi m.in. przebudowa wiaduktów Mostu Pionierów i Trasy Zamkowej oraz budowa asfaltowych dróg i ciągów pieszo rowerowych łączących Most Pionierów przez Trasę Zamkową do Baszty Siedmiu Płaszczy. 50 proc. funduszy na drogę rowerową wykłada Unia Europejska.
W piśmie wysłanym do dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Michała Przepiery stowarzyszenie szczegółowo wylicza fuszerki powołując się na obowiązujące normy prawne. Do pisma załączono też zdjęcia i wycinki projektu dzięki czemu można porównać projekt z wykonaniem. Urząd Miasta ma 30 dni na odpowiedź. Do sprawy jeszcze wrócimy.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?