Im bliżej podchodziliśmy do tego samochodu, tym Kia wydawała się większa. Po otwarciu drzwi i wpasowaniu się w fotele kierowcy i pasażera wiedzieliśmy, że jazda nie będzie taka, jakiej spodziewaliśmy się na początku. Mnóstwo miejsca: nad głową, na nogi, dla pasażerów. Dzięki temu poczuliśmy nutkę sympatii do tego modelu. Najważniejsze, by w samochodzie nie czuć się jak w puszce.
Ruszyliśmy. Jedynka, dwójka, trójka, czwórka i na liczniku już setka. Samochód zbiera się do takiej prędkości naprawdę sprawnie. Jechaliśmy Vengą wyposażoną w silnik 1,6 DOHC o mocy 125 koni mechanicznych. Rozpędził się w zaledwie 10 sekund. Według danych technicznych podawanych przez producenta w mieście zużywa niewiele ponad 8 litrów paliwa. Na trasie 5,8 litra, a w cyklu mieszanym 6,7. Wydaje się jednak, że pierwsza z tych liczb jest mocno zawyżona. Przy spokojnej jeździe możemy odnotować nawet litr mniej. To już kolejny plus tego samochodu. Jeszcze bardziej nas do siebie przekonał.
No ale nie popadajmy w hurraoptymizm. Bardzo ważne jest przecież bezpieczeństwo. A jak z tym jest u naszego „mieszczucha”?
W podstawowym wyposażeniu znajdziemy naprawdę sporo udogodnień. Zacznijmy od poduszek powietrza. Uspokaja obecność czołowych dla kierowców i pasażera. Dzięki specjalnemu systemowi pod nieobecność tego drugiego można dezaktywować poduszkę przednią. Jest też system BAS, czyli wspomagania hamowania oraz EBD – rozdziału jego siły. W podstawowym wyposażeniu testowanego przez nas modelu L znaleźliśmy też: poduszki boczne dla kierowcy i pasażera, pełnowymiarowe kurtyny powietrzne, system stabilizacji toru jazdy, kontroli trakcji, wspomagający pokonywanie podjazdów, aktywne zagłówki przednich foteli i wiele innych ciekawych rozwiązań.
Wybierając samochód zawsze bierzemy też pod uwagę komfort jazdy. Również o tym należy się parę słów. O dużej powierzchni wewnątrz pojazdu już pisaliśmy. Dużym plusem jest w podstawowym wyposażeniu pełna elektryka: elektryczne przednie szyby z funkcją bezpieczeństwa, elektrycznie sterowane chromatyczne lusterka. W ciepłe dni jazdę uprzyjemnia klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym, w zależności od wyposażenia manualna bądź automatyczna. Dużym plusem jest radio sterowane z kierownicy, z wejściem na płyty CD. W aucie znajdziemy również wejście USB.
W aucie ważna jest również pojemność bagażnika. Co nam z nowego, pięknego modelu, do którego włożymy jedną walizkę i na tym koniec? Tutaj znowu możemy zapomnieć o tym problemie. Tylnie fotele są składane bądź przesuwane. Podłoga jest dwupoziomowa: podnosimy klapę i jest dodatkowa przestrzeń do wykorzystania. Dopiero pod nią znajduje się zapasowe koło. Dzięki zastosowaniu wszystkich rozwiązań otrzymujemy pojemność dochodzącą nawet do 552 litrów
Podsumowując. Samochód, mimo że można zauważyć podobieństwo do innych z tego segmentu znacząco się od nich różni. Jedni określają go jako mikrovana, inni uważają, że to pięciodrzwiowy hatchback z elementami kombi. Oferuje wewnątrz naprawdę mnóstwo miejsca. Jest wygodny i przyjazny w obsłudze. Silnik pozwala na oszczędną jazdę zarówno w cyklu miejskim, jak i mieszanym. Za 39 900zł w wersji podstawowej otrzymujemy auto przewyższające pod każdym względem znacznie droższych konkurentów. Dodatkowym atutem jest aż 7-letnia gwarancja oferowana do każdego modelu lub 150 tysięcy kilometrów.
Aby przekonać się o wyjątkowości tego auta zapraszamy na jazdę demonstracyjną do Autoryzowanego Dealera KIA Polmotor przy ulicy Struga 82 c w Szczecinie, można również telefonicznie zapoznać się z ofertą 91 464-55-37 , lub na stronie internetowej www.polmotor.pl
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?