Rowery cargo ma już m.in. Łódź. Z przodu mają zamontowaną skrzynię, w której przewozić można ciężary ważące do 100 kilogramów. Skrzynie wyposażone są również w pasy - w środku usiąść może nawet czwórka dzieci. Przygotowano dla nich składane ławki.
A Szczecin? Nie ma u nas wciąż ani cargo, ani tandemów, rowerków dziecięcych. Kiedy się pojawią?
- Tak, planujemy dokupienie rowerów (tandemy, cargo, dziecięce), ale priorytetem jest uruchomienie podstawowego systemu w przyszłym roku - mówi Wojciech Jachim, rzecznik prasowy ze spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne.
Inauguracja nowego systemu roweru miejskiego planowana jest w marcu 2022 roku. Nowy rower ma być dotępny cały rok.
- Zakładamy, że pierwszą partię rowerów dostaniemy w grudniu. Zimowe miesiące przeznaczymy na odbiór kolejnych dostaw, testowanie oprogramowania, systemu płatności, rejestrację użytkowników a inaugurację nowego roweru miejskiego planujemy na 1 marca – mówi prezes spółki NiOL Radosław Kanarek.
Rowery miejskie IV generacji. W czym lepsze?
Rowery IV generacji wyposażone są w GPS i urządzenia zabezpieczające przed nieuprawnionym wypożyczeniem. Stacje z zamkami odchodzą w przeszłość. Zastąpią je widoczne w aplikacji strefy postoju. Rowery będzie można wypożyczać i zdawać w całym obszarze funkcjonowania BikeS, ale za zwrot roweru poza strefą postoju trzeba będzie zapłacić dodatkowo 10 zł. Z kolei po odstawieniu pozostawionego poza strefą postoju roweru do strefy postoju na konto użytkownika wpłynie 5 zł extra.
Planowane są też wirtualne strefy postoju, które operator będzie tworzyć czasowo przy okazji wydarzeń generujących większy ruch w konkretnym miejscu. Np. podczas The Tall Ships Races.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?